Stack niet zichtbaar op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

tlips

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
112
Hallo,
Sinds enkele dagen heb ik stack. (1000GB)
Nu al vaak moeten installeren, want ondanks instellingen start het niet automatisch op in windows.
Mappen en snelkoppelingen zijn ook onzichtbaar.
Lastig, maar vast te verhelpen, toch?
OS:windows 10CU. Acer aspire V3
Tips welkom
TLips
 
Heb je een netwerkschijfletter gemaakt die verwijst naar de WebDAV link (uiteraard met het vinkje aan bij "Opnieuw aanmaken bij aanmelden" en het vinkje bij de referenties, dan bij het invullen van de referenties het vinkje gezet bij "Mijn referenties onthouden", zodat die netwerkschijfletter er telkens is als je de computer herstart (of je af- en weer aanmeldt)?
Zie ook posting #3 in de tweede link van manamana (die van pcwebplus).

Verder: Hoe meld je je aan bij Windows? Met een Microsoft account? Indien ja, mag ik dan aannemen dat je alleen op je huidige computer ermee inlogt, dus dat je niet (door op een andere computer met hetzelfde Microsoft account in te loggen) je instellingen synchroniseert zodat je op de huidige computer de instellingen terug krijgt gesynchroniseerd van de andere computer?
[Je begrijpt dat ik altijd een lokaal account gebruik en géén Microsoft account, o.a. om dit soort ge<censuur> te vermijden.]

Tijs.
 
@tlips: Er zijn dus een aantal manieren om Stack te benaderen. Nu wordt uit je startposting niet duidelijk wat je bedoelt met "start niet automatisch met Windows", maar ik ga er dan maar vanuit dat je bedoelt dat de Stack desktopapplicatie nu niet automatisch met Windows mee opstart, want een permanent gemaakte netwerkschijf-verbinding doet dat wel.

Ok, indien je wilt dat de Stack desktopapplicatie automatisch mee opstart:
a. Open de programmamap met automatisch startende (snelkoppelingen naar) programma's: [Windows-toets]+R toetscombinatie -> shell:Startup
[Let op de ':' tussen shell en Startup.]
Laat dit Verkenner venster open staan.
b. Open de map met snelkoppeling naar geïnstalleerde programma's: [Windows-toets]+R toetscombinatie -> shell:Common Start Menu
[Let op de ':' tussen shell en Common en op de spaties tussen Common, Start en Menu.]
Open de submap Programma's (NL) danwel Programs (ENG). Open daarna de programmamap van de Stack applicatie.
Sleep met de Ctrl-toets erbij vastgehouden (zodat een kopie wordt gemaakt) de snelkoppeling van van de Stack desktopapplicatie in het verkenner-venster van a. en laat de muisknop dan los.

Herstart de pc, en de Stack desktopapplicatie start automatisch mee bij elke aanmelding van jou.

i. Wil je dat het programma bij elke gebruiker van je pc automatisch mee opstart na aanmelding, dan bij a. gebruiken: shell:Common Startup
[Let op de ':' tussen shell en Common en de spatie tussen Common en Startup.]
Zie deze uitleg voor het verschil tussen beide Startup mappen.
ii. Zie je geen programmamap van de Stack applicatie bij b., dan bij b. gebruiken: shell:Start Menu

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Aan iedere reageerder,
Dankje. Intussen heb ik Webdav opgestart en werk nu buiten stackclient om rechtstreeks vanuit de verkenner.
Voorlopig tevreden.
vrgr
TLips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan