hoe 2 databases koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsverheyen

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2016
Berichten
53
kan ik 2 databases koppelen via een formulier, waardoor de gegevens van de beide databases te raadplegen zijn? In elk van beide databases is één formulier die de gegevens samen voegt, ze hebben wel gezamenlijke velden waardoor ze gekoppeld kunnen worden. Ik heb al wel opgezocht dat je de 2 kan koppelen maar niet hoe het dan visueel in een formulier moet worden toegepast.
Al vast bedankt.
 
Ik heb al wel opgezocht dat je de 2 kan koppelen maar niet hoe het dan visueel in een formulier moet worden toegepast.
Zoals je het beschrijft, lijk je meer van Access te weten dan ik, want ik zou niet weten hoe je twee databases kan koppelen. Bij mijn weten kan dat namelijk niet. Het enige wat ik weet is dat je tabellen uit externe bronnen kan koppelen; dat is overigens een standaard functionaliteit en komt heel vaak voor, bijvoorbeeld bij een Backend-Frontend oplossing waarbij in de ene tabel de datatabellen staan en in de FE de formulieren en eventueel eigen queries. In de FE koppel je dan afzonderlijke tabellen, queries etc. uit die andere database. Daarbij maakt het niet uit of je die tabellen dan vanuit één database koppelt, of dat je meerdere databases gebruikt voor je koppelingen.
Het maken van nieuwe queries en formulieren is dan volkomen gelijk aan het werken met lokale tabellen, en dat rijst dan weer de vraag, wat jouw specifieke probleem is, want als je tabellen koppelt, kun je daar gewoon mee werken. En dat lijkt al te lukken.
 
Los van wat Octafish zegt, is zoiets ook zo ongeveer het stomste wat je kunt doen. Iets wat gekoppeld is opslaan in 2 losse delen. Kan op termijn alleen maar datacorruptie veroorzaken.

Waarom zou je het willen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan