Hulp bij overzetten gegevens van SATA-schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
52
Dag,

Is er iemand in (de omgeving van) Arnhem, die in het bezit is van een SATA docking en mij evt. wil helpen met het overzetten van
gegevens van een aantal SATA (3.5") harde schijven.
Ik heb een defecte pc staan waarin nog SATA-schijven kunnen, maar - zoals gezegd - die werkt niet meer.
IK moet nodig 'puinruimen' en daar hoort deze actie ook bij ....
Als er iemand is die mij met het overzetten van gegevens wil helpen ...... graag.

Groet, Teun

PS .... ik heb me trouwens vergist, het zijn geen sata- maar IDE-schijven. Vandaar het probleem natuurlijk want sata is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hai,

Ja, die mogelijkheid is er natuurlijk.
Maar ik heb niet veel aan zo'n 'kabel', behalve deze eenmalige actie.
Beetje zonde dan toch, om daarvoor bijna 30 euro uit te geven en hem vervolgens op de plank te leggen.
Wellicht toch iemand in de buurt van Arnhem ...... ????
Bovendien kan ik wel wat hulp gebruiken.
 
Een cradle is (zeker hier) handiger (je praat niet over 1 maar meerdere SATA schijven).
Bijv. een Sharkoon QuickPort XT Duo Clone, die ik bij Coolblue heb gekocht. Kunnen meteen 2 SATA schijven in (2,5 inch (laptop) en/of 3,5 inch (desktop)): deze
Uiteraard gebruik je dan niet de standalone clone functie die er (ook) op zit, dus 'puur' de cradle functionaliteit.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Uiteraard is intern aansluiten sneller qua datatransfer t.o.v. het gebruik van een cradle of SATA-to-USB apparaat die Veng voorstelt.
Overigens is het apparaat van Veng geschikt voor SATA én IDE schijven, maar jij hebt (blijkbaar) alleen SATA schijven, een goedkopere kabel kan dus ook, namelijk die alleen SATA schijven ondersteunt.

Ik woon niet in de buurt van Arnhem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
3 Sata's ..... ;-)

Hai,

Dank allen ... tot nu toe.
Inderdaad drie harddisks: 20, 160 en 300Gb.
Ik heb geen pc meer (ja alleen die 'kapotte' - voeding) en die ga ik niet meer repareren. Hij staat al vier jaar niks te doen en is gekocht in 2003 .....
Nu heb ik een laptop, een iPad, een smartphone en een e-reader; dus 'intern' aansluiten is geen optie.

Dus uiteindelijk: ik wacht nog even op een reactie van iemand uit de buurt ..... of een andere tip natuurlijk waar ik evt. terecht kan.
Nogmaals: aanschaffen van dockings of kabels vind ik geen optie omdat het slechts om eenmalig gebruik gaat.

Groet, Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan