Windows opstartscherm niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreovic

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
111
Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe monitor (Dell Utrasharp u2515h) gekoppeld aan mijn grafische kaart.
Vanuit de andere uitgang van de kaart, gaat er een HDMI-kabel van de pc naar de tv.
Het beeld is niet gekloned.

Als ik nu opstart zie, ik geen bios of opstartscherm meer van Windows.
Het inlogscherm op Windows is dan het eerste wat dan weer zichtbaar is op de Dell monitor.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Hoor het graag.
 
Blijkbaar staat voor de grafische kaart de tv als primaire display, dus als je de tv aan hebt staan op dat moment dan zie je daar het biosscherm. In Windows is het dan precies andersom ingesteld, dus primair is de monitor.

Wissel dus de kabels om (en ga daarna in Windows (ook) veranderen wat het primaire scherm is en wat het secudaire scherm is) en kijk wat er gebeurt. Ik zou de tv dan ook maar even aanzetten, want anders zie je niet de Windows taakbalk etc. en wordt het lastig om het primaire en secundaire scherm in Windows om te zetten. Wordt even behelpen.

Uiteraard kun je het ook zo laten (per slot hoef je niet elke dag in de BIOS te zijn etc.) Je hoeft alleen te onthouden dat je de tv erbij aangesloten moet hebben als je wél in de BIOS moet zijn en dat daar dan het BIOS scherm te zien is.

Tijs.
 
Waarom niet (ook) even gereageerd op de tips in posting #2??? Zo krijgen we flinke vervuiling in het forum met postings waarvan de informatie gewoon in 1 posting bij elkaar hadden kunnen staan, nog afgezien van postings waarin gevraagd moet worden op alle ondertussen gegeven tips te reageren...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan