Pdf samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
186
Omdat mijn hoofd tabel meer dan 255 velden heeft heb ik deze moeten splitsen in 5 tabellen (rapportnummer-> relatie referentiële integriteit)

Nu werkt de database subliem, de rapporten worden met 5 pdf's verstuurd via de email alleen mijn opdrachtgever wil nu alle 5 pdf's in 1 pdf file :evil:
Ik had al aangegeven dat dit niet mogelijk was? maar misschien dat er een truukje bestaat om 5 pdf's te transporteren naar 1 file? (voor email verzending)

iemand?

alvast bedankt,
 
Is inderdaad een mooie tool, alleen heb ik op m'n werk geen admin rechten om de tool te installeren.:confused:
 
Je zou het op je client kunnen installeren als ze je local admin maken.
Dat zou je met systeembeheer moeten overleggen.
 
Is het niet handiger om die tabellen in Excel te mergen, en van daaruit één pdf te maken?
 
Ik kan me bijna niet voorstellen dat een tabel met meer dan 255 velden genormaliseerd is.
 
Tecsman, heb geen idee wat je bedoelt.

Misschien inderdaad wat meer vrijheid creëren wat installeren betreft, maar na de afgelopen cyberaanval ....:eek:
 
Wat die laatste zin er mee te maken heeft snap ik niet helemaal, maar dat de tabel(len) vermoedelijk slecht genormaliseerd zijn, zou best kunnen. Al heb ik wel eens een db gezien waarbij er meer dan 255 velden waren en de tabel tóch genormaliseerd was. Als je maar genoeg gegevens van één entiteit bij wilt houden, dan kan dat best. Dan kun je nog steeds de vraag stellen of het echt allemaal in één tabel moet, maar dat is een andere vraag.
Maar 5 tabellen omdat je dus meer dan 2500 velden nodig hebt voor die enteit, lijkt mij inderdaad ook stug. Zolang we de structuur niet kennen, kunnen we daar echter niks zinnigs van zeggen.
@TS: als je tabellenstructuur herhalende groepen velden heeft, die opvolgend genummerd zijn (Artikel1, Prijs1, Aantal1, Artikel2, Prijs2, Aantal2, Artikel3, Prijs3, Aantal4 etc. dan kun je er gif op innemen dat je database niet genormaliseerd is. En ja, dan gaat het heel hard met het aantal velden. Maar je probleem is dan simpel (ach, wat is simpel) op te lossen door de tabellen netjes op te bouwen. En dus die herhalende blokken te vervangen door één tabel waar die velden in komen te staan en een verwijzingsveld.

Maar lees vooral het hoofdstuk over Normaliseren er op na in de Handleidingen sectie, dan heb ik dat ook niet voor niets geschreven :).
 
1 Rapport bestaat uit verschillende niveau's (niveau 1 tm 5) wanneer niveau 1 ingevuld is (ruim 230 velden) komt het in een lijst terecht voor verdere afwerking (niveau 2 tm 5). Niveau 2 heeft ook ruim 200 verschillende velden, wanneer deze ingevuld is gaat het steeds een niveau verder.
Als ik dit in 1 tabel kon zetten dan had ik dat wel gedaan maar het is niet anders.

Octafish ik kon de handleiding niet vinden :eek:
 
Ik maak hier ook van een personeelsoverzicht rapport (dat bestaat uit 13 subrapporten die ook indien gewenst elk apart kunnen geopend worden) één groot PDF bestand. Als je dus je 5 aparte rapporten in één groot rapport kunt bundelen, samenvoegen,.... kun je daar één PDF van maken dat je dus kan mailen.
 
Graag gedaan, ik heb er geen idee van wat de grens van het aantal subrapporten in een rapport is maar die zal er ongetwijfeld wel zijn.
Tip: Ik stelde de hoogte van de verschillende subrapporten op 0 in en geef ze de mogelijkheid om te vergroten indien ze data bevatten zodat ongebruikte subrapporten geen onnodige ruimte in het rapport innemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan