Geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Sinds kort heb ik een vreemd probleem:

Wanneer ik mijn laptop geopend laat staan en hem dan na X-tijd weer wil gebruiken, dan kan ik geen verbinding meer met het internet krijgen. Hij is dan eerst ± 5 minuten bezig met het vaststellen van de host en daarna krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Ik kan Chrome daarna alleen nog via taakbeheer uitschakelen. Daarna is Chrome echter niet meer op te starten.
Als ik de laptop opnieuw opstart werkt het wel weer. Zou het aan m'n netwerkadapter kunnen liggen?
Het gaat om een ASUS N76V laptop.

Bvd,
Ronald
 
Dat is een bekend euvel voor PC's en laptops die vanuit de slaapstand weer aan het werk gaan.
Dan werkt internet niet meer.
Herstart van Windows is de oplossing.
 
Bekijk het volgende:
Start devmgmt.msc (=Apparaatbeheer), klik Netwerkadapters open en dubbelklik op je wifi adapter [ik ga hier van wifi uit.]
Kijk eerst in tabblad Energiebeheer, en vink alles wat nu aangevinkt staat uit, van onder naar boven, en klik op Toepassen.
Dan in tabblad Geavanceerd kijken of daar nog een instelling te vinden is die met energie of energiebesparing te maken heeft.
Zet energiebesparing uit en uitzend-/ontvangstkracht op maximaal. Termen die soms hierbij gebruikt worden zijn CAM (Continuous Active Mode, dus geen (vermindering van verbruikt via) energiebesparing en PSM (Power Safe Mode).

EDIT: Nu praat je over een paar minuten "laten staan". Ik ga er wel vanuit dat niet je laptop na een paar minuten al zichzelf in zijn geheel in sluimer-/slaapstand zet, dus dat de laptop nog gewoon actief is maar alleen de wifi gestopt is met (goed) functioneren. Nu, bij beter lezen, lijkt het toch (zoals srpchulp al aangaf) tóch over zo'n situatie te gaan.
Blijven evengoed mijn tips van de eerste paragraaf als (mogelijk) zinvol, alleen een heel stuk minder kansrijk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk het volgende:
Start devmgmt.msc (=Apparaatbeheer), klik Netwerkadapters open en dubbelklik op je wifi adapter [ik ga hier van wifi uit.]
Kijk eerst in tabblad Energiebeheer, en vink alles wat nu aangevinkt staat uit, van onder naar boven, en klik op Toepassen.
Dan in tabblad Geavanceerd kijken of daar nog een instelling te vinden is die met energie of energiebesparing te maken heeft.
Zet energiebesparing uit en uitzend-/ontvangstkracht op maximaal. Termen die soms hierbij gebruikt worden zijn CAM (Continuous Active Mode, dus geen (vermindering van verbruikt via) energiebesparing en PSM (Power Safe Mode).

EDIT: Nu praat je over een paar minuten "laten staan". Ik ga er wel vanuit dat niet je laptop na een paar minuten al zichzelf in zijn geheel in sluimer-/slaapstand zet, dus dat de laptop nog gewoon actief is maar alleen de wifi gestopt is met (goed) functioneren. Nu, bij beter lezen, lijkt het toch (zoals srpchulp al aangaf) tóch over zo'n situatie te gaan.
Blijven evengoed mijn tips van de eerste paragraaf als (mogelijk) zinvol, alleen een heel stuk minder kansrijk.

Tijs.

Ik heb bekabeld internet. Precieze tijd weet ik niet, maar het is eerder een paar uur hoor...
 
Ok, dan alleen tabblad Energiebeheer alles uitzetten conform instructie.
[In tabblad Geavanceerd is (normaal gesproken) voor een bedrade verbinding 'niets te verdienen'.]

Tijs.
 
Oké, heb in energiebeheer alles uitgeschakeld.
Heb gisteravond de laptop dichtgeklapt en na hem vanochtend weer geopend te hebben krijg ik weer een foutmelding (zie bijlage)
Zou het toch mijn netwerkadapter kunnen zijn?
Geen_internet.JPG
 
Ik krijg sterk het idee dat (net op dat moment) de verbinding weer 'up' is gekomen, oftewel dat je gewoon even geduld moet hebben totdat de netwerkverbinding er weer helemaal is (bijv. een minuut of 2 a 3).

Tijs.
 
Het is al weer even geleden dat ik dit topic opende, maar ik wil toch nog even iets toevoegen. De enige manier waarop ik dit probleem kan verhelpen is door het netwerk opnieuw in te stellen (inmiddels bijna dagelijks). Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Test ook zeker de tip in de reacties van de eerste link van femke98, namelijk het uitschakelen van de wifi netwerkverbinding voor zolang je die niet gebruikt.
Kan zowel in ncpa.cpl (= Netwerkverbindingen) of in devmgmt.msc (= Apparaatbeheer) worden gedaan via rechtsklikken op de betreffende wifi netwerkverbinding/netwerkadapter en dan kiezen voor Uitschakelen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan