Printer storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

A1MATHIEU

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
94
Geachte Mevr./Mijnheer

Ik heb het navolgende probleem.
Ik heb een PC met windows 10 en een HP Photosmart 7520 printer met een vaste verbinding naar de PC en een draadloze verbinding naar WIFI.
Ik kon tot op heden goed printen en ook met de printer documenten via e-mail verzenden.
Momenteel heb ik echter de volgende klacht.
Er verschijnt regelmatig een venster op mijn PC met de tekst : "Scannen naar computer is niet meer mogelijk" en " De net verbinding met de printer is verloren gegaan".
De blauwe led op de printer knippert dan. Een tijdje erna dan brandt het ledje op de printer weer en dan kan ik printen maar dit herhaalt zich meerdere keren per uur.
Dus wat is er nu aan de hand?
Ik hoop dat iemand mij kunt helpen.
Met vriendelijke groeten.

Mathieu.
 
Hey,
Kan er niet aan de hand zijn wat de printer zegt? De WiFi verbinding is slecht.
Dit zou kunnen komen door storingsbronnen en ik zou het USB kabeltje los maken als je toch WiFi gebruikt.
Zenders als Bluetooth, babyfoons en toestellen voor beveiliging zitten dicht bij de standaard ingestelde kanalen van de router. De buren zouden een WiFi apparaat bij de zelfde muur kunnen hebben en er zijn ook signaal versterkers die vlakbij zouden kunnen worden toegepast. Het WiFi signaal komt toch al niet zo ver in huis en wordt dan weggedrukt waardoor de verbinding verloren gaat. Tegenwoordig heb je openbaar signaal door modems van andere klanten van de provider, de verbinding gaat hopelijk niet over dit netwerk, wat verder weg is, maar gewoon met de naam van de eigen router.

Ga dus eerst in de browser naar het adres van de router en stel in het menu een heel ander kanaal in of ga van automatische kanaalkeuze naar een vooringestelde want een voldoende sterk bevonden kanaal kan ook weggedrukt worden. Zoek in huis en zowel bij de router en de printer/scanner ook naar mogelijke redenen voor slechte ontvangst. Groet. Alfred
 
Je moet eerste uitvinden welk programma deze melding geeft. Dat zou in de titelbalk van de melding moeten staan.
Ik gok dat het de printerdriver is.

Je wilt dus scannen, met welk programma is dat?
Kijk dus of dat programma wel goed geconfigureerd is om te scannen met deze printer.

Verder is het handig al je de printer een vast IP adres geeft.
Wie weet krijgt hij nu wel elke keer een ander IP adres en dan krijg je foutmeldingen.
 
Dit is duidelijk een driver-probleem, ik heb dit meermaals gezien bij diverse HP multi-functionals.
Deze melding verschijnt bij het opstarten van de pc en wel op het moment dat nog niet alle HP-drivers volledig geladen zijn en / of nog niet alle aanwezige HDD's gelezen kunnen worden.
Je kunt deze melding gewoon negeren, zoals je zelf al aangeeft: je moet even geduld hebben tot alles geladen is..
Het heeft ook niks met je WiFi te maken. Als de printer via usb verbonden is wordt de WiFi zo wie zo nergens voor gebruikt.
 
Hallo Scraphead-femke 98 en Alfred2
Ik zal rustig afwachten wat er gebeurt en alle gegevens door u verstrekt controleren en dan zal het probleem wel opgelost zijn.
Ik heb al gemerkt, als de led op de printer knippert kan ik toch afdrukken.

Mijn dank voor uw reacties

Groetjes Mathieu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan