Geweigerde toegangsrechten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en heb nu mijn data schijf van de vorige pc hierin gestoken.
Op de pc draait zoals vroeger terug Synology cloud station drive die alles van die data map synchroniseert met de Synology nas.
Echter na installatie van het programma is de synchronisatie gestart en dat is al zeker 10u bezig en blijft maar doorgaan.
Echter na wat verder te kijken zie ik dat het programma steeds stop door problemen met toegangsrechten.
Dit geeft dan bv de melding : img_1904.jpg kan door geweigerde toegangsrechten niet worden gesynchroniseerd of het bestand is in gebruik.
Ik ben zelf momenteel de enige gebruiker en ingelogd als administrator.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zodat de synchronisatie kan doorgaan ?
 
Probleem toch gevonden.
Er zaten bestanden tussen die alleen lezen bevoegdheid hadden en dit was blijkbaar de hindernis.
Wel vreemd is wanneer ik bij heel de map "alleen lezen" uitzet en ik kijk even later weer dan is "alleen lezen" weer terug aangevinkt.
Hoe krijg ik dit definitief zodat dit geen hindernis blijft in de toekomst ?
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:


  1. Login in veilige modus met opdrachtregel
  2. In de opdrachtregel Type - NET USER Administrator /active:yes
    Maak je geen zorgen wanneer je een foutmelding krijgt.
  3. Typ NET STOP ProfSvc - dit stopt de User profile service en breng je naar de login - als het goed is verschijnt een beheerdersaccount. Het behoeft geen wachtwoord als je geen wachtwoord hebt ingesteld.
  4. Combineer [Control Alt Delete], start taakbeheer, toepassingen, Nieuwe taak, type: explorer
  5. Klik op Start ; typ: msconfig - Hulpprogramma's - UAC instellingen wijzigen - schakel UAC uit.
  6. Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
    "EnableLUA"=0



    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix.regSamenvoegen
  7. Herstart.
  8. rechtsklik nu de betreffende schijf, Eigenschappen, Beveiliging, Geavanceerd, tabblad Effectieve machtigingen, Geverifieerde gebruikers (Klik op selecteren - Geavanceerd - Nu zoeken) en sta alles toe
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan