problemen met installeren HP al-in-one printer 2542

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry dat ik het zeg, maar had ik bochten afgesneden (dus onvolledige instructies gegeven) dan had je (wat mij betreft) een zaak gehad.
Echter, alle stappen staan er, vanaf het begin van mijn bemoeienis, én puntsgewijs, én met links, íncl. paginanummers (indien de informatie extern is), íncl. voorbeelden, uitgaand van weinig (computer-)kennis bij de lezer...

Overigens, off-topic, gebruik je het woord digibeet verkeerd. Een digibeet is iemand die juist niet veel van computers/Internet etcetera weet, vergelijkbaar dat een analfabeet niets/weinig van lezen/schrijven weet.

De mate van digibetisme aan jouw kant heeft met onze 'aanvaring' (wat mij betreft) dus niets mee te maken, goed lezen en/of eigenwijsheid m.b.t. het opvolgen van instructies des te meer.

We zie graag teruggemeld wat de resultaten zijn van je hernieuwde poging deze HP printer (ook) als printer werkend te krijgen vanaf je laptop.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry Tijs, je hebt helemaal gelijk. Je ziet het, ik eb van meer zaken geen verstand haha.
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe printer ga kopen. De installatie van deze HP groeit mij boven het hoofd. Jullie hebben echt jullie best gedaan om mij te helpen.
Voor mij is het belangrijk dat ik af en toe gewoon "simpel" iets kan printen. Nu ben ik al dagen (met jullie goedbedoelde hulp) bezig en lukt het mij nog steeds niet om dat "kreng" aan de praat te krijgen.
 
Houd bij de aankoop van een nieuwe printer in je achterhoofd dat ook die zomaar eens NIET draadloos zou willen gaan printen.
Het probleem doet zich bij veel mensen voor en is niet 100% merk gerelateerd.
Zelf heb ik ooit een Canon Wifi printer gehad. Na eindeloos installeren en herinstalleren, waarbij telkens maar 1x draadloos kon worden geprint, heb ik het maar opgegeven............. en geaccepteerd dat het ding niet vanuit het netwerk wilde gaan printen.

Het "zou niet moeten mogen", maar goed ;)

Mijn huidige printer maar gewoon bedraad op de Experiabox van KPN aangesloten (kabeltje door de vloer, via de kruipruimte naar de meterkast en voilá)
 
Laatst bewerkt:
Zo snel opgeven zou ik niet doen, want voor hetzelfde geld moet je bij een nieuwe printer (ong.) dezelfde stappen zetten. Bovendien vind ik het zonde, zeker nu scannen al werkt én omdat (daarom) blijkbaar de laptop en printer onderlinge bereikbaarheid hebben.

Even alles volledig geciteerd wat je moet doen/proberen:
a. Draai een netwerkconfiguratiepagina uit op de printer zelf:
Druk tegelijkertijd op de knoppen Draadloos en Zwart - Start kopiëren op het bedieningspaneel van de printer, dus het 3de knopje van boven samen met het 5de knopje van boven.
Kijk welk ip-adres er op de afdruk staat. Moet (in jouw geval) beginnen met 10.0.0. en het is niet het 10.0.0.1 ip-adres dat ook op die afgedrukte pagina staat vermeld. Dus niet het ip adres dat staat bij Standaardgateway/Default gateway en ook niet die bij DNS server staat.
b. Start (op de laptop): [Windows-toets]+R toetscombinatie -> control printers
Rechtsklik op de HP Deskjet 2540 series, kies "Eigenschappen van printer", klik tabblad Poorten en klik op "Poort toevoegen...". Zorg ervoor dat dat van het type "Standard TCP/IP Port" is, klik op Nieuwe poort, Volgende en vul daarna in het bovenste vakje [het onderste wordt automatisch mee gevuld] het ip-adres dat je op de netwerkconfiguratiepagina van de printer zag, klik Volgende etc. totdat de poort is toegevoegd en geselecteert. Klik op OK om de Eigenschappen van printer te sluiten. Ga nog een keer terug naar Eigenschappen van printer, en klik op het dan geopende tabblad Algemeen op "Testpagina afdrukken". Werkt dat, dan is de printer in ieder geval vanaf dan goed in werking.

Tijs.
 
Nieuwe printer gekocht, en geïnstalleerd, en probleem opgelost....... Neefje met oude Windows heeft deze printer overgenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan