CPU wordt extreem heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Mijn vader zet net zijn computer aan en krijgt de volgende melding:
WhatsApp Image 2017-07-10 at 7.27.17 PM.jpeg
Als ik op F1 druk en in de bios-setup kijkt zie ik dat de CPU met gemak temperaturen van 80 à 90 graden celsisus behaalt:

WhatsApp Image 2017-07-10 at 7.27.42 PM.jpeg

De koelers lijken niet harder te draaien dan normaal en zitten ook goed vast. De CPU wordt gekoeld door een boxed koeler en dat heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd.

Wie kan ons helpen?

Mvg,

Michaël
 
Zou de CPU koeler maar eens reseaten met verse warmtegeleidende pasta, als het koelblok koud aanvoelt is er geen of weinig warmte overdracht.
Boel eerst schoonmaken met wasbenzine.
 
Hij zit er krap een paar weken op. Maar ik ga eens kijken of dat het oplost.

Update: nadat de pc een poosje uit heeft gestaan start hij nu weer op en zit de cpu-temp tussen de 40 en 50 graden. We houden het in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
Ding zit er gewoon niet goed op, i5 CPU hier zit idle tussen de 30 en 40° en max. in gebruik tussen de 50 en 70 max.
 
Ik heb nu de koelpasta vervangen. Toen ik de pc aanzette en de bios inging gaf hij eerst op idle 33° aan maar binnen 3 min was die temperatuur al haast verdubbeld naar rond de 60° (idle).
 
Laatst bewerkt:
Welk merk en type koeler zit erop?
Indien de stock koeler dan vermoed ik dat die niet goed aansluit op de warmtespreider van de processor of die spreider zelf is slecht geplaatst en daar kun je zelf weinig aan doen.
 
Er zit inderdaad een stock-koeler op. Ik heb wel het idee dat hij aardig los zit ondanks dat de pinnen zijn aangedraaid tot het punt waar je ze niet vaster kan draaien.
 
Gelukt! Hij zit nu inderdaad veel beter vast. Hij blijft nu netjes tussen de 20 en 30 graden op idle. Wederom bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan