Plex: weergave lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Heb op desktop en Samsung TV Plex geïnstalleerd.

Alles lijkt goed te zijn gegaan, maar kan uiteindelijk niet afspelen.

Mapstructuur en ook de visuele weergave van de film met alle info krijg ik prima te zien.
Maar wil ik de keuze bevestigen, dan wordt het even zwart en kom ik weer bij het filmoverzicht (inhoud van mijn geselecteerde map).

Wat gaat hier niet goed?
 
De diverse opties zeggen me soms niet zoveel, maar met direct streaming wordt de film nu weergegeven.

Is dit de optimale keuze? Ik zie dat de subvelden dan ook ingevuld worden.

Edit: ander punt is, dat ik geen geluid via m'n versterker heb. Huidige film is 5.1
 
Laatst bewerkt:
Aha, fijn is dat.. Dank, ik ga lezen!

Gedaan. Verschil met beschrevene is overigens dat ik helemaal geen audio via de versterker heb.
Nog eens met instellingen experimenteren..
 
Laatst bewerkt:
Ik had Plex via 'n AppleTV, die heeft in de instellingen ook iets over geluid, misschien zit er ook zo'n instelling verborgen in je Samsung app?
 
Excuus voor de late reactie, zie hem nu pas...

Niet kunnen vinden in de Samsung TV instellingen waar dan ook. Wel jammer.
 
Nu ik je bericht nog een keer lees, denk ik dat de functionaliteit om al dan niet (surround) geluid uit je versterker te krijgen icm Plex meer te maken heeft met je TV.
De meesten kunnen dat niet, meestal alleen stereo. Voor surround geluid heb je eigenlijk een mediaplayer (kastje) nodig.
Op de Forums.plex.tv overzichtpagina staan er onder 'Plex Players' een aantal: Chromecast, AppleTV, Roku, maar ook PlayStation en Xbox.
Daar sluit je dan een optische of coax kabel voor digitale audio op aan, plus HDMI, en een extra splitter wanneer er maar 1 HDMI poort en geen digitale audio uitgang op zit.
Chromecast is de goedkoopste, dat werkt samen met Plex op je computer, voor de anderen zijn er gratis Plex apps.
 
Zeer bedankt voor je toelichting! Chromecast ligt bij Mediamarkt, meen ik.
 
Daarbij heb je dan ook een HDMI splitter nodig, afhankelijk van de aansluitingen op je versterker, maar dit ding op Marktplaats heb je denk ik nodig: https://link.marktplaats.nl/a1098556659
En volgens mij deze app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fivehellions.android.plexicast&hl=en-GB

Maar ik zou nog even de kat uit de boom kijken. Plex zelf wordt door een heel team ontwikkeld, heeft ook betaalde gebruikers, dus ze móeten dat wel werkend houden.
Maar al die apps worden door vrijwilligers bijgehouden, en die hebben ook nog te maken met veranderende OS-sen van apparaten waar die apps op draaien.
In deze forum draad kom je toch veel problemen tegen: https://forums.plex.tv/categories/chromecast.

Nee, je eigen content gemakkelijk op een extern systeem laten zien, en dat zonder problemen, jaren achter elkaar.. ik moet het nog tegen komen!
 
Ja precies, kan het begrijpen. Even e.e.a. aanzien..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan