Voorwaardelijke opmaak bij datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiSpi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2015
Berichten
35
Het is voor het eerst dat ik voorwaardelijke opmaak ga gebruiken in Access en kom er niet uit. Ik zal de gewenste situatie beschrijven.
1) een bepaald veld geeft een datum in de toekomst aan (vb: 16-10-2017)
2) Tot drie weken voordat deze datum bereikt wordt, wil ik dat het veld groen is (vb: is tot 24-09-2017)
3) Tussen de drie weken en één week voor deze datum wil ik dat deze oranje is (vb: tussen de 25-09 en 08-10-2017)
4) Tussen de één week en de datum, wil ik dat deze rood is (vb: tussen de 09-10-2017 en 16-10-2017)

Hoe ziet zo'n opmaak er uit?
(hoeft niet helemaal uitgewerkt te worden, als ik maar kan beginnen)

Alvast bedankt,
Wim
 
Omdat je een deel zelf wilt doen (hulde :) ) hier de opmaakformule voor de middelste variant:
Code:
[Datum] Between DateAdd("d";7;Date()) And DateAdd("d";20;Date())
 
Dank je wel,

Maar ik krijg niet het gewenste resultaat. De datum wordt nu al oranje. Terwijl het nu (heden 10-07-2017) in ieder geval niet oranje moet zijn, omdat de voorbeelddatum pas 16-10-2017 is.
Het zal wel komen, omdat ik niet weet hoe ik deze formule moet vertalen in het scherm met voorwaardelijke opmaak. Daar moet ik moet allerlei keuze maken.

ben al wel blij dat ik iets oranjes heb gezien :):)
 
In mijn db werkt het prima. Wellicht een voorbeeldje posten, dan kan ik zien wat er aan de hand is.
 
Ik heb even een 2 foto's gemaakt. Op de eerste staat wat ik heb getypt. Ik neem aan dat dit goed is.
Op de tweede foto staat de tekst die ik direct krijg als ik rapportweergave klik.

Kun je hier wat mee?20170713_180117 (Small).jpg20170713_180139 (Small).jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan