Logitech z906 5.1 speaker set ophangen aan de muur

Status
Niet open voor verdere reacties.

fANAT1C

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2014
Berichten
3
Hey allemaal

ik heb sinds een aantal jaren een Logitech z906 5.1 geluidsetje in mijn bezit. Nu zou ik deze graag willen bevestigen tegen de muur maar helaas zijn er officieel geen beugels voor deze speakerset. Geen man overboord natuurlijk want er zijn voldoende alternatieven maar ik lees hier en daar dat de afmetingen van de schroefdraad een nogal ongewone maat betreft, naar Amerikaanse standaard (volgens sommige websites).

Heeft er iemand misschien toevallig ervaring mee en kan die mij hiermee verder helpen? Ik las elders dat je op de website van Logitech naar 'support' dient te surfen en dan op 'losse onderdelen' dient te klikken. Helaas zijn deze muur bevestigingen ook niet meer beschikbaar, en zomaar op goed geluk een aantal beugels bestellen is geldverspilling denk ik.

Dus als iemand mij meer info hierover kan verschaffen dan hoor ik het graag

Mvg
Joris
 
Hallo Joris,
De boutjes van de standers kunnen misschien ook voor de wall mounts gebruikt worden en alleen het verkrijgen van de boutjes is een punt want die zijn niet bij de speaker mounts of bewakingscamera houders.

Deze korte boutjes zijn waarschijnlijk toegepast in tal van apparaten en mensen met een voorraad boutjes kunnen je waarschijnlijk wel hieraan helpen en dan heb je in ieder geval een voorbeeld ervan. Probeer wel of die er helemaal in draaien en echt niet terug te trekken zijn. Er zijn apps voor telefoon en tablet die je op ware grootte de schroefdraad laten vergelijken. Maar dan komt de moeilijkheid dat je, wetende hoeveel inch de schroefdraad is en hoe lang ze moeten zijn, die boutjes nergens in de winkel kan krijgen. Gebruik op Internet Peerby.nl voor hulp van mensen in de buurt. Ik zelf heb hier een behoorlijke voorraad boutjes omdat ik groot afval en afgedankte dingen bruikbaar maak.

Neem in dat geval in de winkel de boutjes met de juiste lengte die ruim passen, ontvet ze met ammonia op een doekje en ook de gaatjes een paar keer, gebruikmakende van een wattenstaafje. Probeer de te dunne boutjes passender te maken met in de lengte geknipte lucifers, tandenstokers of prikkers. Neem dan twee componenten kit zoals J-B Weld (Bizon bederft nogal snel) en lijm de boutjes in de gaatjes met de beugeltjes er bovenop. Doe het zo diep en met dusdanig kleine oppervlakte dat de boutjes er nog wel zijn uit te krijgen en de beugeltjes nog losgebroken kunnen worden. De sterke kit houdt dan zowel de boutjes als de beugeltjes aan de speakers. Voor makkelijker kan je wat gesneden hout en snel drogende houtlijm of witte hobbylijm gebruiken. De gaatjes moeten dan wel een bodem hebben. Probeer maar bij een andere bout en niet passende moeren. Je zet het hiermee echt goed vast.

Om beugeltjes te kopen die origineel zijn zou ik abonneren voor notificaties op advertentiezoeker.nl. Voor notificaties doe je eerst een zoekopdracht met de radioknop op "datum" en klik je op jou e-mail adres bovenaan. Verander dan het kruisje rechts in een afvinkje. Wanneer iemand een set aanbiedt met muurbeugels dan kan jij misschien de beugeltjes krijgen. Hoewel er inderdaad een grote keuze is bij on-line kopen van wall mounts. Als je van buiten de EU koopt dan kan dat heffingsvrij tot een geschatte waarde van Euro 21 per jaar, inclusief verpakking en verzend kosten. Succes.
 
Puzzel hier maar mee (van http://support.logitech.com/en_au/product/speaker-system-z906/specs):

"UNC 1/4-20 x 1/2in (1/4in thread diameter, 20 threads per inch pitch, 1/2in long)"

En koop dan de juiste bouten online, bijvoorbeeld hier: https://www.boltdepot.com
UNC is de Amerikaanse draad-standaard, zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread_Standard
In tegenstelling tot wat we hier gebruiken, de ISO draad: https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_metric_screw_thread
En nog wat in het Nederlands: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schroefdraad
 
Do you ship internationally?

No.

We cannot currently ship outside The United States.

De meeste van die boutjes (Imperial en niet Metric) worden toegepast in producten die we elke dag gebruiken.

Bij het op de juiste lengte maken draai je eerst twee, echt goed passende moeren op een bout. Na het afzagen of doorslijpen en het rechtslijpen van het uiteinde kan je met een ijzerzaagje de schroefdraad toegankelijk maken. Draai dan één moertje herhaaldelijk tegen het uiteinde en wanneer die daar overheen wil dan de tweede er tegenaan draaien zodat er kracht op gezet wordt zonder dat die verder draait. Zo krijg je een boutje op maat.

Probleem met deze is dat ze kort zijn. Je zal je al snel moeten redden met een langer boutje waar je ringen of moertjes achter gebruikt.

Of schroefdraad goed past kan bedriegelijk zijn. Iets kopen is een betere optie. Misschien hebben ze iets bij een winkel waar ze heel veel televisies verkopen want deze toestellen hebben allerlei van dit soort schroeven nodig voor hun wandbeugels en ook steeds met een bepaalde lengte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan