Calculator maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvd

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
103
Hallo iedereen.

Ik wil graag een calculator maken voor voeding. nu ben ik op zoek gegaan naar tutorials maar weet niet echt welke richting ik moet zoeken.
als ik de calculator open wil ik gewoon een lijst hebben met bijvoorbeeld:


---------------------------------------Kcal Koolhydraten Eiwit Vetten
havermout
rijst
melk
kip
enz
enz

en daarachter een typ vak waar ik de grammen invul en daarachter de voedingswaarde uitrolt. en dan dat ik per 1g voedingswaarde in elk product invoer, en dat hij dan zelf alles uitrekenend.
hoe makkelijk is dit te maken voor een leek? en waarmee kan ik dit het beste doen?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Is dit misschien wat?

Screenshot (4).png
Even snel in elkaar geflanst in Visual Studio. Je voert links het aantal grammen in van een product, bijv. kip. dan kun je de bereken-button aanklikken en staat er rechts: Voedingswaardes kip en daaronder de hoeveeelheid van alles. Het is alleen maar een idee en heeft verder nog geen code.
 
Hallo,

Bedankt voor het reageren! ik heb zelf ook niet stil gezeten en flink wat filmpjes gekeken op YouTube en ben tot dit gekomen:
ubazgovuxng0r.png

Zo moet het worden.

ik heb in een excel bestand alle calorieën/koolhydraten/eiwitten/vetten uitgerekend per 1 gram.
en als ik dan in het drop down menu aardappelen aan klik wil ik daarachter bijvoorbeeld 300 gram invullen en dan op bereken knop(staat onder de drop down menu) drukken en dat ik dan gelijk alle verhoudingen zie. nu doe ik dit allemaal per rekenmachine maar dat is nogal veel werk.

Ik ben nu al enige poos bezig met het proberen van het invullen van de scripts. maar voor ik zover ben moet ik nog een paar uur spenderen aan filmpjes kijken denk ik.
 
Ja maak het met excel ja. Kan dus ook met andere programma's haal ik uit jouw reactie.
Ik ben vandaag pas van start gegaan dus wil ook wel wat anders proberen.
Als het makkelijker is dan.
 
Zie nu pas dat je vorige maand wel nog had gereageerd (eerder toen ik keek zag ik namelijk mijn reactie als laatste:rolleyes:)
Ik ga er vanuit dat je inmiddels al een aardig eind verder bent.
Het kan ook met andere software: ik gebruik Visual Studio en dan heb je daar nog weer allerlei verschillende talen bij.
Excel ben ik helaas geen kei in, in ieder geval succes nog! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan