Mails ontvangen en verzenden met een ander emailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

athestreet

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
77
Vindt het moeilijk uit te leggen.Maar bedoeling is zo.

We hebben een standaard email adres waar alles binnenkomt en wordt beheerd door 1 persoon.
We willen nu enkele emailadressen erbij maken waar een kleine groep mensen in zit. Zoals bestuur@testje.nl, sponsoring@testje.nl en werkgroep@testje.nl. In deze emailadressen zitten ongeveer 5 personen in.
Zij moeten dus allen email die hiernaar gericht is ontvangen en wanneer 1 van hen een reactie retour moet sturen moet het ook met desbetreffende emailadres worden verstuurd door hun.
We hebben een google emailadres als algemeen en hebben ook een website via Wordpress.
Vraag is kunnen wij dit gedaan krijgen en kunnen we eventueel 1 van bovenstaande 2 gebruiken.
 
E-mailadressen zijn altijd persoonlijk en alleen door een specifiek persoon/account te behandelen.
Als u een Gmail-account aan zou maken die door verschillende personen (en dus via verschillende IP-nummers) gebruikt wordt zult u aan de lopende band waarschuwingsberichten van Gmail ontvangen met daarin het bericht dat iemand anders uw mail heeft gebruikt.

Een suggestie om toch elkaar als groep te kunnen mailen is om een groepscontact aan te maken in Gmail: https://support.google.com/mail/answer/30970?hl=nl

Anders wellicht een besloten groep in Facebook maken?
Of een forumtoepassing met wachtwoordbescherming op de Wordpress website?
https://www.wplounge.nl/beste-wordpress-forum-plugins/
 
Laatst bewerkt:
@athestreet : ik heb je startbericht een keer of 4 doorgelezen en kom tot de conclusie dat het mogelijk zeer eenvoudig is?

Of je nu één persoon, of 15 personen in de mailgroep opneemt, zolang als deze personen de bij het account behorende wachtwoord krijgen en dus het account activeren, dan is je vraag / probleem toch al opgelost, of zie ik het nu te simpel? Of je dat nu met een webmailaccount regelt of Outlook van MsOffice, dat maakt niet uit.
Zolang degene die de adressen aanmaakt er maar Imapaccountjes van maakt én het wachtwoord niet aan anderen verstrekt dan die het moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
hebben ook een website via Wordpress.

Maak in de DirectAdmin nieuwe adres aan die je dan doorstuurt naar degene zijn eigen email adres.

Ik heb dat bijv. voor de hengelsportvereniging gedaan.....de karpercommissie ad hsvnb.nl heeft 3 leden waar de mail dan naar toe gaat.
De witviscommissie gaat ook zo enz.

Bij jou wordt het dan bestuur@testje.nl
En je zet dan achter die naam waar de mail naar toe gestuurd moet worden.

Dit maak je aan bij Forwarders

Makkelijker kan het niet.

Naamloos4.jpg

Naamloos5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maak op je eigen domein 3 emailadressen aan: bestuur@example.nl, sponsoring@example.nl, werkgroep@example.nl (example.nl = domein van Wordpress). Geef elke persoon de inloggegevens van de 3 accounts. Elke persoon maakt in zijn/haar emailprogramma 3 imap (geen pop3) accounts aan. Als dat is gedaan dan kan je alles doen per emailaccount.

In het idee wat je hebt zit een risico namelijk dat 2 mensen tegelijk op dezelfde email reageren.
 
Bron heeft bijna hetzelfde idee als ik, alleen ik laat de mail naar hun eigen e-mailadres doorsturen.
Waarom?
Omdat wij te maken hebben met mensen die totaal niet weten hoe zij dat moeten instellen. En zij willen niet een tweede account in hun mailprogramma en de meeste werken alleen met hotmail of gmail.
 
@femke
Klopt, het is bijna hetzelfde als jouw antwoord maar ik heb deze wens van de TS erin verwerkt:
"...reactie retour moet sturen moet het ook met desbetreffende emailadres worden verstuurd..."
Ook heb ik het gecombineerd met het antwoord van gast0225 omdat imap moet worden gebruikt.
 
Ja, dat is inderdaad dan beter.
Zo zou ik het ook willen voor onze verenigingen, maar ze willen dat niet.
Verteld dat het dan best wel onhandig is voor de ontvanger van het antwoord, want dan krijgen ze antwoord van een ander e-mailadres.
Helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan