• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel draaitabel vaste filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
149
Beste,

Heb het volgend probleempje voor:

ik heb een draaitabel ingevoegd van een paar gegevens, maar als ik nieuwe gegevens plak en de draaitabel vernieuw moet ik steeds de filters opneuw instellen.
Hoe kan ik een filter vastzetten zodat ik deze niet steeds moet aanpassen?
 
VenA,

Momenteel heb ik nog geen voorbeeld bij me, probeer zo snel mogelijk een voorbeeld te geven.
Probleem is gewoon dat ik telkens mijn rapportfilters opnieuw moet instellen.
 
Je filters verdwijnen omdat je weekdagen datums zijn die opgemaakt zijn als weekdagnaam. dat werkt dus niet want elke keer als jij de data weggooid en vervangt door nieuwe datums valt jou ingestelde filter dus niet meer binnen het bereik. om te filters vast te zetten moet je de formule in de kolommen weekdag op de respectivelijke werkbladen aanpassen

van
Code:
=DATUM(AE11;AD11;AC11)

naar
Code:
=ALS.FOUT(WEEKDAG(DATUM(AE11;AD11;AC11));"")

Door toevoeging weekdag() aan de formule wordt de uitkomst dan een getal van 1 tm 7 voor de weekdag ongeacht welke datums in het bereik staan. met de opmaak "dddd" staan er dan nog steeds de weekdagnamen
Als je nu filters toepast op weekdag blijven deze filters wel behouden als je nieuwe data ophaalt.
De als.fout() zorgt dat als er een lege regel wordt gelezen dat dan de cel leeg wordt gelaten en niet een foutmelding geeft.
 
Merci roeljongman voor den info.
ga hier iets mee proberen en als het me lukt zet ik hier een slotje op.

THX you just made my evening
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan