domeinnaam geregistreed bij 2 webhosters

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo,

Ik beheer voor iemand een website van zijn restaurant/cafe, nu hebben we bij onze vorige webhoster wat problemen gehad, en reageerden ze bijna nooit op aangemaakte tickets bij hun helpdesk. Na heel wat problemen is het toch gelukt om de hosting op te zeggen en de domeinnaam over te zetten naar transip. Hier zitten we nu prima!

Via de autorisatiecode de domeinnaam over laten zetten naar transip, maar nu kreeg de eigenaar vandeweek weer een mailtje met een factuur van de oude hosting voor de domeinnaam, terwijl deze nu ondergebracht is bij transip. Ik dacht dat als ik het zo had laten overschrijven dat het dan allemaal geregeld was.

Kan dat? Dat een domeinnaam bij 2 verschillende hostings geregistreerd staat? of gaat er bij de oude partij iets mis?
 
Technisch kan dat niet, administratief wel, en dan moet dat recht gezet worden.

Als je een domein verhuist, zorg er wel voor dat dit contractueel geregeld is, en houd rekening met de opzegtermijn.
 
Als je bij de vorige webhoster minimaal een jaar hebt gezeten dan is de opzegtermijn een volle maand voorafgaand aan de verlengdatum. Helaas geldt telefonische opzegging niet overal als een officiële opzegging. Ik denk dat de webhoster een opzegbrief had verwacht. Het kan zijn dat het abonnement nu verder loopt tot de volgende verlengdatum.
 
één oplossing om het te weten whois (ik heb mijn eigen private whois server maar je kan die wel vinden op een zoekrobot)

mogelijk probleem is dat de dns naar de server nog verwijst en de oude server iedereen nog moet doorverbinden naar de nieuwe (op ip nivau)
dat is dan de 'rip' en ectra en dus ook dns.extentie meestal . Dus dns op de hoogte brengen

LET OP
er zijn soms derden partijen die zoals ik ook doe de dns in hun hostfile zetten met ip.
BVB backupservices zodat deze niet telkens dns moeten ophalen om te conecteren aan de te backupen server.
dit dient dan om calls uit te sparen.

Ik was nog iets vergeten het kan nog zijn dat een server de ander overneemt dit zoals google en ectra om de load over verschillende servers te verdelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan