toegezonden docs

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Berichten
906
Hoi, Heb office 2013, Welke instelling moet Ik wijzigen?

krijg een email met bijlage een doc. normaal kan Ik deze direct openen, nu niet meer krijg een foutmelding

dus eerst opslaan als, daarna eigenschappen, blokkering opheffen

welke instelling regelt dit onnodig gedoe aub. TIA
 
Het is hoe dan ook verstandig (nee: zéér verstandig) om nooit bestanden direct vanuit de mail te openen. Ik heb het te vaak fout zien gaan, en ook staat het forum vol vragen van mensen die net als jij werk(t)en en er ineens tot hun grote schade en schande achter kwamen dat nét dat hele belangrijke document naar gort was gegaan. En of wij dan wisten hoe we dat konden terughalen. En het antwoord is dan steevast: als het niet in de TMP map staat, ben je de sjaak. En er lopen dus heel veel sjaaks nu rond in Nederland. Gewoon niet doen: altijd eerst je bestand opslaan op een vaste plek, en dan pas openen. En jij bent gelijk van je probleem af...
 
blokkering opheffen overslaan

Ok duidelijk, zeer goede waarschuwing, deze mail komt van collega, goed uit voorzorg dus eerst opslaan

als Ik dit gedaan heb, moet Ik alsnog eerst blokkering opheffen om te openen en lezen

echter wil ik af, van de handeling, via eigenschappen blokkering opheffen om het doc. te openen

Top en bedankt voor het advies
 
Laatst bewerkt:
Zou je voor de grap de volledige bestandsnaam + extensie eens willen neerzetten in dit topic.
Er is namelijk een bekend issue met Office 2010 en 2013 waarbij bestanden met opeenvolgende interpunctie (bijvoorbeeld: google B.V..doc) ineens geblokkeerd worden.
Die spontane blokkering is veroorzaakt door een bug in een update.

Oorzaak: https://support.office.com/en-us/ar...b3b89369ed9b?ui=en-US&rs=en-US&ad=US&fromAR=1

Windows updates even in de gaten houden.
Of dit aangeven bij Systeembeheer wanneer dit voor je geregeld dient te worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan