Wifi abonnement op camping: is dit nog nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
778
beste lezer(es),

Ik heb een simpele vraag, waar ik het antwoord niet op weet/niet kan vinden op het internet. Ik ga naar een camping in Zuid-Frankrijk. Tot en met vorig jaar sloot ik daar een Wifi-abonnement voor 4 weken af, omdat anders de datakosten de pan uitrezen. Is dit sinds het vervallen van de roaming-kosten binnen Europa nog wel noodzakelijk? Ik heb nu een abo bij Hollandsnieuwe van 1Gb data/100 belminuten, mijn hoogste verbruik was tot nu toe 750 Mb.
 
Hangt er vanaf wat je in Frankrijk op de camping wil gaan doen.
Hoeveel zit je doorgaans in Nederland op de Wifi en hoeveel doe je in Nederland op 3/4G
Streamen, Facebook, Spotify?

Stel je gaat morgen naar Frankrijk, en je wil graag via de Ziggo a.s. zondag de F1 kijken dan zou ik je aanraden om een extra Wifi abonnement af te sluiten.
Wil je alleen een beetje kunnen whatsappen, dan volstaat je reguliere abonnement waarschijnlijk wel.

Daarnaast moet je even navragen bij je provider wat het per mb kost als je buiten je bundel gaat.
Ik denk dat je dat financiële plaatje even moet vergelijken met wat het kost om een extra Wifi abonnement af te nemen.
Op die manier kun je best een beetje inschatten of het de moeite is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit alleen op FB of Whatsapp, doe niks met streamen of Spotify.
En Max zal wel weer uitvallen dus kijken zal ik denk ik niet ;-)
Ik zal mijn provider vragen wat extra Mb's buiten de bundel kosten.
Het Wifi-abo op de camping is niet echt goedkoop vind ik: 4 euro per dag, 25 euro per week, 60 euro per 4 weken of zoiets...
Vandaar de vraag.
 
Bereken dan heel simpel.

60,- per 4 weken en dan onbeperkt internetten

OF

je standaard abonnement + eventueel bedrag x per MB als je over je bundel heen gaat.

Antwoord ligt dus ook niet bij ons maar volledig bij jezelf.
Je moet jezelf de vraag stellen, hoeveel is het internet je waard tijdens vakantie.

En je kunt, mocht je toch tegen je limiet aanzitten, altijd nog besluiten om daar een week Wifi af te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Thnxs!

Ik ga maar voor je laatste opmerking, dat lijkt me het beste
 
Helemaal goed, fijne vakantie gewenst.

Stuur je wel een kaartje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan