Access database / Excel userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dappre

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2017
Berichten
102
Beste forumleden,

Ik wil graag middels Access een database maken met daarin 3 velden genaamd ID, spelersnummer en opmerkingenveld.
ID is daarbij de sleutel en altijd uniek. De keuze hiervoor is omdat het soms voorkomt dat een spelersnummer niet uniek is.

Wat ik graag wil binnen deze database is dat leden middels een Excel userform zelf de 2 velden gaan invoeren. Waarom Excel? Helaas heeft niet iedereen toegang tot Access, vandaar mijn keuze.
Op welke manier kan ik dit realiseren d.m.v. een gebruikersvriendelijke userform en waarbij de invoerdata real-time verwerkt kan worden.

Alvast bedankt voor jullie mening.
 
Slechts één: niet doen zo. Hopeloze constructie omdat je in Excel niet kunt muteren in een Access database, maar alleen lezen. Je kunt dus data vanuit Access naar Excel overhalen, en zelfs live muteren, maar andersom niet. Je zult dus alles hard moeten gaan programmeren met Recordsets. En waarom? Je kunt toch elke gebruiker een eigen runtime versie geven op de backend? Daar heb je geen licenties of volledige Access versies voor nodig.
 
Dan moet ik een alternatief verzinnen. Heb ook geen mogelijkheid om een runtime uit te voeren. Dan moet ik alles in Excel houden en het bestand delen voor alle gebruikers.
 
Dan moet ik een alternatief verzinnen. Heb ook geen mogelijkheid om een runtime uit te voeren. Dan moet ik alles in Excel houden en het bestand delen voor alle gebruikers.
Volgens mij snap je niet helemaal wat een runtime is; je publiceert de database als een accde bestand, zet een kopie bij de gebruiker op zijn/haar schijf, en er kan gewerkt worden.
 
Zonder daadwerkelijk een light installatie van Access? Als dat zo is zie ik wel een mogelijkheid. Heb je hiervoor een simpele tutorial?

Alvast bedankt.
 
Heb je niet nodig. Zorg dat je db af is, want in een accde kun je niks meer veranderen (formulieren etc, data uiteraard wel). Het is een soort <Opslaan Als>, meer niet. En het bestand dat je krijgt werkt volledig zelfstandig, zonder dat je iets nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan