• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als formule? cellen weergeven op een ander tabblad maar alleen die zijn ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos82

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2017
Berichten
5
Hallo,

Ik ben bezig om een laadlijst te maken, echter hebben we nooit de gehele voorraad nodig
daarom heb ik daarnaast een bronlijst gemaakt op een ander tabblad.

nu zou ik alleen graag willen dat als ik op mijn bronlijst het aantal invul in kolom D (aantal nodig) dat de gehele rij verschijnt op de laadlijst. en dan ook netjes onder elkaar. en als er niets in deze kolom is ingevuld dat deze ook niet verschijnt op de laadlijst.

Ik ben al de hele dag bezig om er achter te komen hoe? maar tot nu toe heb ik elke keer formules die niet kloppen (waarschijnlijk om dat ik er niets van snap)
ik ben er inmiddels wel achter dat je de formule met ctrl shift enter moet bevestigen en dat je de =ALS formule nodig hebt.

zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen? of mij goed kunnen uitleggen hoe de formule exact werkt want ik snap er geen snars meer van :confused:

Alvast bedankt!
groet Koos
 

Bijlagen

  • Opzet laadlijst.xlsx
    119,5 KB · Weergaven: 37
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Opzet laadlijst.xlsx
    123,5 KB · Weergaven: 51
Bedoel je het zo?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Opzet laadlijst.xlsm
    128,8 KB · Weergaven: 44
Super! @timshel
ja is inderdaad wat ik bedoel, ik zit nu alleen nog even hoe je de nulletjes niet laat zien als er niets is ingevuld. byv. in de hele lijst van Check (kolom F van de bronlijst)
en hoe kan ik de kolommen op de laadlijst langer maken mocht ik meer artikelen nodig hebben?

Alvast bedankt!
groet Koos
 
Laatst bewerkt:
@Roncancio

dit is inderdaad precies wat ik bedoel? hoe heb je dit precies gedaan want ik snap het nu helemaal niet meer:confused::shocked:
heb je dit met macro's gedaan?

alvast bedankt!
groet Koos
 
Even een stukje definitie:
Het werkblad is opgebouwd uit rijen (horizontaal) en kolommen (verticaal).
Er zit een verborgen kolom A met een matrixformule in werkblad laadlijst. Als je rijen wilt toevoegen (en dat bedoel je volgens mij) moet je eerst kolom A weer zichtbaar maken waarna je de hele rij met formules naar beneden kan doortrekken.
Om de nulletjes niet te laten zien kun je de formule in cel B8 als volgt aanpassen:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Bronlijst!A$3:A$353;$A7);"")[COLOR="#FF0000"]&""[/COLOR]
en doortrekken naar rechts en naar onder. Ik raad alleen aan hierbij kolom E over te slaan.
 
Klopt.
Er staat een macro in.
Deze macro kan je vinden via ALT-F11.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
@Timshel en @Roncancio

SUPER!!! ik ben hier echt heel blij mee!!

@Timshel, is het dan ook nog mogelijk om in je bronlijst extra regels in te voegen? of moet dat de formule weer helemaal aangepast worden?
sorry dat ik zoveel vraag (ik probeer het een beetje te begrijpen hoe het helemaal in steekt.)

bedankt!

groet, Koos
 
Ja. Dan moet je het bereik van de formules aanpassen.
Maak het bereik niet te groot anders vertraagt de boel.
 
ahh... nu snap ik hem! :D

nogmaals super bedankt allebei!

groet, Koos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan