verbinding extern bureaublad referenties werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titan1655

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2015
Berichten
55
Beste leden

Ik probeer via verbinding extern bureaublad vanuit mijn laptop verbinding te maken met mijn computer, maar dat lukt steeds niet. Ik gebruik op beide apparaten een zelfde Microsoft account, en op beide apparaten heb ik toegang verleend om verbinding toe te laten via 'verbinding extern bureaublad'. Hieronder ziet uw een screenshot van wat ik te zien krijg als ik een verbind maak.

Knipsel.JPG


Wachtwoord van mijn Microsoft is 100% juist omdat ik mij er dagelijks op inlog.

Enig idee waar dit aan zou kunnen lukken?

Groetjes
 
Geen idee, maar laat dat MicrosoftAccount\ er eens voor weg of gebruik een lokaal account.
 
Inderdaad eerst de tips van edmoor gebruiken. Werkt het dan nog niet:

a. Verbindingen via Extern Bureaublad zijn er alleen voor Prof, Ultimate en Enterprise versies van Windows, dus versies die doorgaans niet in thuissituaties aangetroffen worden. Welke versies Windows staat op beide computers? [Ik wil hier niet horen dat het Home (of andere 'lagere') Windows versies zijn met een 'hack' om toch Extern Bureaublad mogelijk te maken.]
b. In hetzelfde vakje van sysdm.cpl waar je Extern Bureaublad verbindingen 'open' zet is ook een knop om te selecteren wie mogen verbinden via Extern Bureaublad (vanaf een andere computer). Zet (voor de volledigheid/volledigheid) daar dat Microsoft account bij dat je (vanaf een andere computer) had willen gebruiken om in te loggen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Edmoor: Zonder MicrosoftAccount\ lukt het ook niet. Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt (lokale gebruiker) en daarmee lukt het wel, maar dat is geen optie voor mij, omdat ik met mijn Microsoft account verbinding wil maken.

@Dnties: Zoals ik in mijn vorige bericht zei, ben ik aangemeld met mijn Microsoft account en daardoor kon je eigenlijk afleiden om welk OS het ging (ook door het UI misschien), maar goed dat terzijde. Beide apparaten draaien op Windows 10 Pro 64-bit.
 
Optie b. van mijn vorige post nog bekeken/geprobeerd?

Tijs.
 
Ja die heb ik ook geprobeerd, mijn email (dus mijn account naam) staat in de lijst van de computers die toegang hebben om verbinding te maken.
 
a. Kijk na wat het lokale account waar het xxxx@outlook.com account mee gekoppeld is en gebruik díe (met je Microsoft Account wachtwoord):
compmgmt.msc -> Computer Management (Local) -> System Tools -> Local Users and Groups -> Users
Kijk welk lokaal account gekoppeld is aan je Microsoft Account en schrijf die op. In dit voorbeeld: User124578
Dan vanaf de andere computer inloggen via RDP met aangeven van: .\User124578
(Let op de '.' en de '\', wat aangeeft dat het een lokaal account is op de remote computer.)
Geef als wachtwoord op het wachtwoord dat je aan je Microsoft Account had gegeven.

b. Als het dan nóg niet werkt, dan kun je dit nog additioneel proberen om alsnog in te loggen met MicrosoftAccount\xxx@outlook.com vanaf een remote computer:
Open a Run dialog using Win-R. Type gpedit.msc and hit Enter.
On the left tree view, click on Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Security
[Uiteraard zijn dit de engelse termen, dus (bijv.) zal Windows Components mogelijk iets zijn als Windows Onderdelen etc.]
Double-click on the "Require use of specific security layer for remote (RDP) connections" setting on the right.
Select the "Enabled" radio button
Select "Negotiate" from the "Security Layer" drop-down and click OK.

After doing this, I was able to connect to my Windows 10 Remote Desktop Server with no issues.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beide stapen geprobeerd en het lukt nog steeds niet. Mijn gebruikernaam blijkt 'Ctita' te zijn, wat ik eerder ook al had geprobeerd, als ik Ctita gebruik, schakelt windows automatisch naar mijn Microsoft account. Ik ga het nu eens met laptop van mijn broer proberen en kijken of het dan lukt. Ik laat zeker weten of het lukt of niet.

Bedankt voor uw hulp to zo ver :thumb:
 
Mogelijk moet dat lokale Ctita account worden toegevoegd aan die groep "Externe bureaubladgebruikers", b. uit posting #3.
Overigens, indien het Ctita account lokale administrator-rechten heeft, zou die dat recht dan al moeten hebben, maar zet desnoods dat account specifiek nog even bij die groep van regel 1.

Tijs.
 
Bedankt voor uw reactive. Heb het ondertussen ook net laptop van mijn broer gebprobeerd, maar die indersteunt externe bureablad helaas niet.
Verder heb ik Ctita toegevoegd aan die groep als ik die ingeef bij, wordt het automatisch omgezet naar mijn email.
 
Ik begrijp even niet (meer) wat de laptop van de broer ermee te maken heeft: De pc is waar je mee probeert te verbinden vanaf jouw laptop is het uitgangspunt van de vraag...

a. Dus wat test je nu (van welke computer via Extern bureaublad verbindend naar wat)?
b. En waar heb je dat Ctita account toegevoegd aan die groep? Op de pc?

Tijs.
 
Omdat ik zowel op mijn eigen laptop als op mijn PC het zelfde e-mailadres gebruik, dacht ik dat het daaraan zou liggen. Daarom heb ik het ook eens met laptop van mijn broer geprobeerd, daar die ondersteunt het functie niet.

a) Ik test van mijn Eigen laptop naar mijn Eigen pc
b)Capture.PNG Zoals je hier ziet heb ik Ctita toegevoegd, maar het maakt niet uit of ik Ctita in geef of mijn e-mail. Windows zet Ctita automatisch om naar mijn e-mail in de lijst van de toegestane apparaten.
 
Ok, begrijp ik goed dat het nog steeds niet werkt en de foutmelding hetzelfde blijft? Maakt niet uit met gebruikersnaam
MicrosoftAccount\xxxx@outlook.com
.\Ctita
Ctita
?

Tijs.
 
Enige wat ik nog (om te onderzoeken) aan je kan geven is het volgende (uit te voeren op de PC):
Start eventvwr.exe , open logboek Windows -> Security
Kijk wat je kunt vinden aan meldingen rondom de tijden dat je getest hebt met inloggen vanaf afstand en kijk wat er in staat.

Ik kan verder hier niets naspelen, dus mijn tips blijven 'algemeen'.

Tijs.
 
mogelijk niet zo'n mooie oplossing maar teamviewer of teamplayer dacht ik dat die software het kon.
veiligheid ? of het kan wat je wil doen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan