Foto op startscherm plaatsen Android

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
hallo,
Ik heb een foto van een schema dat telkens wisselt.
Nu wil ik die foto op mijn beginscherm van mijn Samsung A5 zetten, dus tussen de applicaties.
kan dat?
Of moet ik steeds in de galerij de foto ophalen...?

dank alvast,

Jos
 
Op bladzijde 43 van de handleiding staat dit :

Achtergrond instellen
U kunt een afbeelding of foto die is opgeslagen op het apparaat, instellen als achtergrond voor het
startscherm of het vergrendelscherm.
1 Tik op het scherm Apps op Instellingen → Achtergrond. U kunt ook samenknijpen op het
startscherm en op Achtergronden tikken.
2 Selecteer een scherm om te wijzigen of een achtergrond op toe te passen.
3 Scrol naar links of rechts en selecteer een afbeelding onder aan het scherm.
Om foto's weer te geven die zijn gemaakt met de camera van het apparaat of om beelden weer
te geven die zijn gedownload van internet, tikt op Meer afbeeldingen.
4 Tik op Ger.
 
Dank je gast0225, maar dit was niet de vraag .
Ik wil mijn achtergrond niet veranderen, maar gewoon een foto plaatsen tussen de apps

gr.
jos
 
Dag Jos,
Alles wat niet op een icoontje lijkt (nieuws of weerbericht) heet een Widget. Er zijn veel widgets die foto's laten zien uit een bepaalde map. Klik eens op de Apps icoon, dat is die met de negen vierkantjes. Selecteer in die afdeling bovenaan Widgets. Zoek daar een foto of slide show widget. Houdt de vinger er op en sleep deze dan naar een startscherm waar je ruimte hebt gemaakt. Door de widget daar dan ingedrukt te houden en los te laten zie je even de rondjes in het kader, waarmee je het vervolgens zo groot of klein kan slepen hoe je wilt.

De nieuwste versie Android 7 Nougat heeft wel een apps icoon maar bij widgets kom je daar alleen door een lege plek van een startscherm even aangedrukt te houden, zonder te schuiven. Onderaan komen dan de keuzes Achtergrond en Widgets te staan.

Via de Playstore kan je diverse foto widgets downloaden. Ik weet niet of deze de te tonen afbeeldingen eerder herladen (updaten) dan bij opnieuw opstarten van de telefoon of tablet. Dit zal voor jou van belang zijn wanneer de afbeelding wordt geupdate.

Ik gebruik :Nice Simple Photo Widget, nadat er in de nieuwe Android Nougat geen foto widget meer werd opgenomen (door Samsung). Voor een eenvoudig plaatje en slideshow hoef je niet verder te zoeken. Misschien werkt het voor jou, wanneer deze map meerdere bestanden heeft, dat die dan de nieuwste toont.
 
Ik heb in mijn apps geen widgets staan.
Dus toen maar via de nice simple photo widget gedwonload, maar die werkt voor geen meter...
Alleen maar pagina's met uitleg en verder gebeurt er niets.

Vreemd dat voor zoiets simples geen oplossing is:(

gr.
Jos
 
Dat is nou een beetje kort door de bocht.
Goed lezen. Ik zie dat Samsung ook voor de A5 heeft geüpdate naar Android 7. Ik neem nu aan dat je die versie hebt. Plaats je vinger dan enige tijd stil op een lege plek en, zoals gezegd, zie je dan onderaan de "Achtergrond" en "Widgets" toetsen verschijnen. Natuurlijk heeft de telefoon Widgets (programma's die worden uitgevoerd op het bureaublad en actuele informatie geven). Wanneer je de Widgets toets aantikt dan kan je tussen de afbeeldingen van weerbericht en laatste nieuws het pictogram vinden van "nice simple photo widget" let op: van PEGI 3. Dus niet de verkeerde downloaden. Boven de Widget staat 3 want er zijn drie maten dus drie verschillende. Tik eerst deze regel aan en je ziet nu de drie verschillende pictogrammen. Sleep die van jou keuze nu naar de zijkant tot de beginschermen verschijnen en plaats die in een lege ruimte.

Bij het aantikken ervan gebeurt er inderdaad nog niets. Er staat dat je de derde knop Settings moet gebruiken om het programma in te stellen. Je moet bij Settings of instellingen dus één of meerdere afbeeldingen opgeven of de afbeeldingen map aanwijzen en je kan daar ook een slide-show instellen. Daarna zie je de foto op het beginscherm en kan je deze groter of kleiner slepen door even vast te houden en los te laten, met de bolletjes in het kader.

Als het helemaal niet werkt maak dan nog een schermafdruk van wat voor uitleg je ziet (dat is door met de zijkant van de hand vlug over het hele scherm te slepen) en plaats deze hier. Je hebt misschien de verkeerde App gedownload. In de beoordelingen is er geen aanleiding om te denken dat Nice Simple Photo Widget wel eens niet zal werken. Apps en Widgets die niet geschikt zijn voor de Android versie worden niet getoond in Playstore.
 
Ik heb nu gemerkt: als je in de Playstore na het installeren op Openen tikt dan krijg je inderdaad pagina's vol met uitleg. Volg dus de aanwijzingen uit mijn eerste en vorige bericht. Een Widget moet eerst op een startscherm waar ruimte is worden geplaatst. Later kan je het een betere en meer afgemeten plek geven. Het blijven kleine programma's en het zijn geen icoontjes.
 
Beste Alfred,

Het is gelukt!!!!:thumb::thumb:

Ik klikte op settings en was beetje aan het schuiven met de afbeelding.
Toen ik er uit ging stond ie ineens op mijn bureaublad.

Enorm bedankt!:d

gr.
Jos
 
Ik had het pas geregeld voor mijzelf dus ik wist er wat van en had iets uitgekozen. Er zijn genoeg handige dingen meegeleverd door Samsung maar nu niet meer voor zoiets. Deze toevoeging heeft wel meer mogelijkheden en de foto widget zou ook updates kunnen krijgen, dat het er nog iets beter uitziet of de Nederlandse taal kent. Graag gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan