• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scheidingsteken validatielijst Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sklos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
3
Via een macro probeer ik de validatielijst van een cel in te stellen op de volgende manier (= een opgenomen macro):
Range("C2").Select
With Selection.Validation
.Delete
.Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:= _
xlBetween, Formula1:="A;B;C"
.IgnoreBlank = False
.InCellDropdown = True
.InputTitle = ""
.ErrorTitle = ""
.InputMessage = ""
.ErrorMessage = ""
.ShowInput = True
.ShowError = True
End With
Ik krijg nu echter als validatielijst slechts één item te zien namelijk A;B;C. Excel herkent blijkbaar via een macro de puntkomma niet als scheidingsteken. Als ik 'gewoon' (via gegevensvalidatie) deze lijst invoer gaat wel alles goed. Moet ik via een macro een ander scheidingsteken geven of is hiervoor een andere oplossing?

(MS Excel 2013 - Nederlandse versie)
 
in vba wordt eigenlijk altijd een komma gebruikt als lijstscheidingsteken
 
EDIT, toevoeging: Ik zie zojuist dat in posting #2 vergelijkbare informatie staat. Heeft elkaar gekruist.

Niet dat ik je vraag (of de bedoeling van je code) 100% begrijp, maar hier staat toch duidelijk, bij Remarks:
xlValidateList Formula1 is required, Formula2 is ignored. Formula1 must contain either a comma-delimited list of values or a worksheet reference to this list.

Dus (kun jij hopelijk beoordelen): Is het acceptabel om
Code:
.Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:= _
xlBetween, Formula1:="A[B];[/B]B[B];[/B]C"
te vervangen door
Code:
.Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:= _
xlBetween, Formula1:="A[B],[/B]B[B],[/B]C"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Scheidingsteken validatielijst

Thijs en Roel,

Bedankt voor de opmerkingen. Normaal gesproken moet je in de Nederlandse Excel-versie de ; als scheidingsteken gebruiken bij een validatielijst. Ondertussen heb ik diverse scheidingtekens (de komma, de vbTAB, vbCR, vbCRLF, vbNewLine) zonder succes geprobeerd. Heeft iemand nog een idee?
 
Of

Code:
Sub M_snb()
    Cells(1).Validation.Add 3, , , "A,B,C"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan