• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Cesuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

tefal86

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
16
goedendag,

Via Google kom ik er niet echt uit vandaar via deze weg
In de bijlage zit een Excel document wat ik gebruik bij het vaststellen van een behaald resultaat. Ik heb al voor elkaar gekregen dat ik met verticaal zoeken (best trots op :cool:) om cijfers en waarderingen toe te kennen aan een cijfer maar nu zou ik ook graag een automatische cesuur willen hebben in het document. Op het blad data cel D3 staat het maximaal aantal punten wat een student kan halen. Wanneer ik dit aantal verander passen de overige cellen in het blad zich aan. Op blad niv 3+4 wordt de optelling gemaakt waarna er een cijfer en waardering uit komt rollen. Daaronder staat de cesuur en die zie ik graag ook automatisch willen hebben.
Kan iemand mij helpen hiermee?
Wanneer iemand nog andere adviezen heeft zie ik deze graag.
 

Bijlagen

  • Beoordelingsmodel + cesuur MB DEF.xlsx
    19,2 KB · Weergaven: 40
zie bijlage..

ik heb een klein tabelletje gemaakt waarmee je de ondergrens waarden invoert voor de score.

een als formule helpt om te bepalen welke kolom moet worden uitgelezen in de vert.zoeken formule voor het niveau

je kunt een vert.zoeken formule laten zoeken op een exacte match (onwaar in laatste deel formule) of naar de naast lagere waarde (waar)
kijk eens hoe deze formule past.
 

Bijlagen

  • Kopie van Beoordelingsmodel + cesuur MB DEF.xlsx
    19,5 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met de cesuur?

Dag Bernard,

Ik heb hieronder geplakt wat er onderaan het beoordelingsmodel staat op blad niv3+4. Deze verander ik nu handmatig maar als het automatisch kan, zou dit veel werk schelen..
Dank alvast.

Beoordeling: niveau 3 Beoordeling: niveau 4

0 t/m punten = O 0 t/m 27 punten = O
26 t/m 35 punten = V 28 t/m 40 punten = V
36 of meer punten = G 40 of meer punten = G
 
duidelijk, maar volgens mij heeft Roel het al opgelost

zie bijlage..

ik heb een klein tabelletje gemaakt waarmee je de ondergrens waarden invoert voor de score.

een als formule helpt om te bepalen welke kolom moet worden uitgelezen in de vert.zoeken formule

je kunt een vert.zoeken formule laten zoeken op een exacte match (onwaar in laatste deel formule) of naar de naast lagere waarde (waar)
kijk eens hoe deze formule past.

Ik was niet duidelijk in mijn hulpvraag. Wat links staat van jouw tabel dat zie ik graag automatisch veranderen wanneer ik op het datablad iets verander. Dus als ik het totaal in D3 aanpas veranderen de cijfers. De waarderingen kan ik dan zelf aanpassen maar deze aanpassingen zou ik graag automatisch willen hebben op blad niv3+4.
ik besef me nu dat je volgens mij daarvoor wel standaarden voor nodig hebt. Uitgaande van de volgende standaard in cijfers (rijB blad data)
0 t/m 5,4 = O
5,4 t/m 8,4 = V
8,5 t/m 10,0 = G
hoop dat ik zo iets duidelijker ben.
Dank voor jullie hulp alvast
 
probeer het eens opnieuw, want je bent mij volledig kwijt..
op tab nivo 3+4 heb je al vert.zoeken formules die de corresponderende waarden opzoekt en vind.


op data tabblad staan punten 1 tm 66 in kolom A en cijfers 0 tot 220 in kolom B
je hebt nergens cijfers tussen 0 en 10 staan.

er zal ergens iets op elkaar gedeeld moeten worden maar ik weet niet wat.
 
Erg helder is het inderdaad niet. Als het cijfer in G21 een waarde tussen 0 en oneindig krijgt dan kan je deze formule gebruiken in G22

Code:
=LOOKUP($G$21;{0;5,5;8,55};{"O";"V";"G"})
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan