• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorvoeren cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
174
Beste helpers
ik wil graag cellen doorvoeren, maar de verwijzing naar cel (vb C1) moet blijven maar de verwijzing naar tabs moet optellen.

dus bij het naar onder slepen van kolom B en C moet de cel naar waar word verwezen gelijk blijven, maar de tab moet telkens een andere zijn .

Blad1-3 zijn bladen die reeds bestaan
in een samenvatting wil ik verschillende cellen ophalen, met functie "waarde" (dus niet formules mee nemen enkel waardes ophalen)
in kolom A van samenvatting zet in de naam van mn verschillende tabs, in rij a,b,c de verwijzingen naar de cellen die ik wil op halen,
telkens zelfde cel uit verschillende tabs.
hoe kan ik dit best doen?
gaat om bestaande excel met+-900tabs in.

Bekijk bijlage helpmij.xlsx
 
In B1 kan je deze eens testen:
Code:
=INDIRECT(A1&"!"&"B10")
 
beste, bedankt voor je snelle antwoord dat is ook wat ik hier ergens eerder in het forum vond maar geeft steeds "verw" als fout
 
Dan doe je toch iets mis.
 

Bijlagen

  • indirecte tab_verwijzing.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 54
Wat moet je met een Excel met 900 tabjes?

Voor als er spaties in de tabnamen staan dan is deze iets beter.
Code:
=INDIRECT("'"&A1&"'!B10")
 
ok het is gelukt, zeer raar
naam van tab was 012-001 en heb hem gewijzigd in "test" ook in de cel dan "test" gezet en het werkte
dan, heb ik weer beide in 012-001 veranderd en werkte nog steeds.

thx vr de hulp!
 
zoals voorgesteld ga ik hier verder

Beste helpers
ik ben bezig met in 1 tab een samenvatting te maken van alle andere tabs in mn excelfile.

concreet: tabs met facturen, telkens op rij 60 staat totaalbedrag, op uitzondering van de grotere facturen.
kan ik in mn celverwijzing "zoeken" tot ik aan de juiste rij ben waar alle gegevens zijn?

een optie zou zijn om in kolom C te zoeken naar beneden tot de functie SOM word gevonden, daar op die rij bevinden zich alle waarden die ik nodig heb.

weet niet of het een rol speelt maar ik gebruik verder deze code om tot mn resultaat te komen (hier eerder mee geholpen op helpmij waarvoor dank"

=INDIRECT("'"&A2&"'!K10")
 

Bijlagen

  • helpmij.xlsx
    11 KB · Weergaven: 42
ja, ben er mee aan de slag maar werkt niet op mn hoofdbestand
ik krijg altijd #NB als fout

enige dat ik aanpaste is de de naam van wat je zoekt en dan wat geexperimenteerd mee kolomindex
maar altijd zelfde
 
ok, zoeken werkt, maar nu moet ik de return nog juist zien op te halen, vertrekt die niet van uit de cel waar je de gezochte waarde vind?
 
ok... waarschijnlijk is het probleem dat mijn zoekwaarde zich 2rijen boven de rij van men return bevind...
kan ik zoeken naar totaal en dan 2rijen naar onder springen en deze weergeven? en dan voor de volgende waarde die ik wil ophalen 2naar onder en 2naar rechts?
 
Dan werkt het zusje van vert.zoeken beter, daar kun je de gevonden rij makkelijk aanpassen
Code:
=INDEX(INDIRECT("'"&$A1&"'!B1:B200");VERGELIJKEN("Totaal";INDIRECT("'"&$A1&"'!A1:A200");0)+2)

de vergelijken functie vind het rijnummer van Totaal en met +2 zak je 2 rijen
de indirect formule kijkt op het blad in de B kolom.
 
haloo, bedankt voor je reactie roel, deze doet precies wat er staat
echter nog een vraag, de facturen die een creditnota zijn hebben als tekst iets anders dan "totaal"
kan ik 2 woorden ingeven als zoekopdracht?
vb totaal & creditnota?
ik probeerde al verschillende dingen maar lukt me niet
 
Verduidelijking

Beste helpers, op aanraden van mod verduidelijk ik hier even met een VB wat ik juist bedoel.
Bekijk bijlage helpmijVBNEW.xlsx

Je ziet 3 facturen de derde hiervan is een creditnota.

In blad jaaroverzicht word een samenvatting hiervan gemaakt zoals jullie me hier eerder mee hielpen.
wat nu problemen geeft is het ophalen van de waarde uit creditnotas, logisch aangezien hier de tekst waarop word gezocht ontbreekt (ik zoek naar totaal en niet creditnota).
kan ik :
1-> in het overzichtblad in kolom D het woord waarop word gezocht aanpassen naar 2 woorden? totaal inc btw EN creditnota?

OF

2-> in het overzichtblad in kolom D zoeken op dezelfde manier als in kolom C maar dan voor het resultaat 1rij naar beneden springen EN 2rijen naar rechts?
laatste probeerde ik met volgende formule maar werkte niet
=INDEX(INDIRECT("'"&$A4&"'!c1:c200");VERGELIJKEN("btw";INDIRECT("'"&$A4&"'!c1:c200");0)+1;2)
 
Test deze eens:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(INDIRECT("'"&$A5&"'!E1:e200");ALS.FOUT(VERGELIJKEN("totaal inc btw";INDIRECT("'"&$A5&"'!e1:e200");0)+1;VERGELIJKEN("creditnota";INDIRECT("'"&$A5&"'!e1:e200");0)+1));"geen waarde!")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan