tabbladen in acces (office365)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstcramer

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
66
in de Access versie van office365 zit de mogelijkheid om tabbladen in te voegen.

ik heb de tabbladen Tab0, Tab1, Tabx genoemd. Het setje van tabbladen moet ook een naam hebben: die heb ik Tabbladen genoemd.
Bij de eigenschappen kan ik voor een tabblad (bijv Tab0) een [gebeurtenis] invoeren. echter: die werkt niet. Als ik klik op Tab0 gebeurt de actie die zit onder Tabbladen :eek:
Kan iemand mij helpen wat ik verkeerd doe, of hoe ik dat kan oplossen?
 
De actie moet je aan het geheel hangen, niet aan het afzonderlijke tabblad. Ook al kan je daar ogenschijnlijk code aanhangen: die werkt niet.
 
dank voor je antwoord. ik had dat inmiddels ontdekt, maar hoopte dat ik iets verkeerd deed en er toch een oplossing zou zijn... :eek:
Beetje suf als ze de mogelijkheid wel blijven aanbieden om per tabblad een actie aan te koppelen...
 
Ach, als dat het enige zou zijn... :). Je kunt dus heel simpel de waarde van het tabbladcontrol uitlezen en de acties daaraan koppelen. En dan heb je hetzelfde effect.
 
Dank OctaFish voor de laatste opmerking! Hoewel ik de acties op de tabbladen nu verzameld heb ondergebracht lijkt het me toch interresant om jouw voorstel te verkennen. ik kan echter niet vinden hoe ik die dan kan vinden.
in VBA vond ik het veld waar "Tab4" in staat onder (name).

En dus had ik dit gemaakt:
Code:
Private Sub Tab4_DblClick(Cancel As Integer)
MsgBox Me.Name
End Sub

door de dubbelklik hoopte ik dat niet "tabbladen" geactiveerd wordt. Maar dat is dus wel het geval. Alles wat ik doe op de tab leidt tot actie van de tabbladen als geheel.
Ik zal het wel fout doen, maar wat dan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan