Melding update.exe toegangspunt niet gevonden I_RpcBindingSetPrivateOption

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Berichten
202
Hallo allemaal , als ik spotnet wil openen krijg ik onderstaande melding.

Kan toegangspunt van procedure I_RpcBindingSetPrivateOption niet vinden in DLL-bestand RPCT4.dll

wie weet raad !

Groet Jaap
 
Mijn eerste ingeving is dat RPCT4.dll is beschadigd of verwijderd.
Herinstallatie van software lijkt hier misschien de oplossing.

Als de software dit bestand niet terug heeft gezet dan kan het bestand mogelijk door Windows zijn geïnstalleerd. Ga dan naar de Command Prompt (belangrijk: Uitvoeren als Administrator) en typ dan: SFC /SCANNOW
Deze Windows tool controleert de integriteit van de Windows bestanden en herstelt eventueel.
 
Laatst bewerkt:
Gedaan en geen resultaat. gaf 100% aan. geen fouten
 
Weinig basisinformatie in de startposting:
a. Welke versie Windows?
b. Welke versies .Net Framework zijn geïnstalleerd? Indien er niet .Net Framework 4.x bij staat, installeer de nieuwste versie vanaf deze link
Of installeer die, zelfs als .Net Framework 4.x wel staat genoemd. :)

(*) Maarre... In je andere vraag zie ik dat je nog Vista gebruikt. Ik zou eerst dát oplossen en daarna gaan kijken of het probleem er (weer) komt.
In oudere versies van Windows (Vista, Windows 7) komt de genoemde fout (veel) voor vanwege (verouderde) versie van rpct4.dll!
Erg vervelend (zeg maar: kwalijk) dat je a. niet in je startposting noemt terwijl dat (dus) wél van belang is. Als er niets vermeld wordt moeten helpers er (minstens) vanuit kunnen gaan dat het een ondersteunde versie van Windows betreft, niet een verlopen versie.

Tijs.

(*) Uiteraard gaat deze 'rant' niet op als het een andere computer/laptop betreft met een courante Windows versie. Overigens blijft dan onverminderd dat het vermelden van de Windows versie toch wel zo'n beetje het minste is wat vermeld zou moeten worden in vragen die niet gaan over het gebruik van een programma maar over problemen met een programma (of problemen met Windows zelf).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan