• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
174
Beste helpers
ik ben bezig met in 1 tab een samenvatting te maken van alle andere tabs in mn excelfile.

concreet: tabs met facturen, telkens op rij 60 staat totaalbedrag, op uitzondering van de grotere facturen.
kan ik in mn celverwijzing "zoeken" tot ik aan de juiste rij ben waar alle gegevens zijn?

een optie zou zijn om in kolom C te zoeken naar beneden tot de functie SOM word gevonden, daar op die rij bevinden zich alle waarden die ik nodig heb.

weet niet of het een rol speelt maar ik gebruik verder deze code om tot mn resultaat te komen (hier eerder mee geholpen op helpmij waarvoor dank"

=INDIRECT("'"&A2&"'!K10")
 
Laatst bewerkt:
Plaats s.v.p. een representatief voorbeeldbestandje... dat werkt gemakkelijker.

En vermijd gebruik "mn" of "me" i.p.v. "mijn" (sorry: taalpurist hier :p)
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan (lees: weet zeker) dat er meer informatie op de facturen staat dan je nu presenteert.
zoeken naar een (som-)formule is voor zover ik weet niet mogelijk.

wat wel mogelijk is om naar unieke tekst te zoeken. Ik kan me zo voorstellen dat op de regel waar de som formule staat ook een tekst "totaal" of "totaalbedrag excl btw" staat
naar die tekst kun je eenvoudig zoeken en dan een aantal kolommen opzij gaan om de juiste cel te pakken

ik heb op de rij met de totalen de tekst "totaal" in kolom A toegevoegd om daarna in een combinatie met vert.zoeken en indirect de waarden op te zoeken per factuur
 

Bijlagen

  • Kopie van helpmij-2.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 76
dacht omdat de vraag en antwoord toch anders waren beter nieuw vraag t stellen.bij deze stop ik hier en ga ik ginder verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan