Printer offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Ik heb een HP Photosmart 7200 en heb deze bekabeld op het netwerk aangesloten. Nu staat de printer, elke keer na opnieuw opstarten van de laptop van mijn vrouw, op "offline gebruiken". Afdrukken is daarna niet meer mogelijk. Pas na opnieuw opstarten van de laptop werkt het weer.
Ik heb op mijn eigen laptop geen probleem. Ik heb een ASUS, zij een HP...
Beide laptops zijn ook via kabel met internet verbonden.

Iemand enig idee?

Bvd.
 
Lijkt mij dat de netwerkverbinding op dat moment nog niet actief is. Dus ik neem aan dat "opnieuw opstarten" in de eerste regel niet hetzelfde is als "opnieuw opstarten" in je laatste regel. Dus dat de eerste eigenlijk is "ontwaken uit slaapstand", "ontwaken uit sluimerstand" etc. en dat de laatste is Start -> Opnieuw opstarten

Tijs.
 
Slaapstand functioneert niet..
Haal in Energiebeheer of de eigenschappen van de netwerkadapter het vinkje weg bij de regel "Dit apparaat mag worden uitgeschakeld om energie te besparen" o.i.d...dat zou het moeten oplossen.
 
Dan wel even in een instructie gieten, he...
Op vrouw's computer in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) de categorie Netwerkadapters openklikken, dubbelklikken op de (in dit geval: bedrade) netwerkadapter die effectief wordt gebruikt, ga naar tabblad Energiebeheer en vink alles uit vanaf het onderste actieve vinkje naar boven, zodat (uiteindelijk) alle vinkjes uit staan. Klik dan op OK. Test dan opnieuw.

Overigens verwacht ik (met de huidige vinkjes) dat de bedrade netwerkadapter vanzelf weer actief wordt, maar dat dat gewoon een tijdje duurt (zie mijn vorige posting), waarna de printer ook weer online zou moeten staan. Maar gewoon alle energiebesparende maatregelen uitschakelen zou ook moeten (kunnen) werken (zie eerste paragraaf).

Tijs.
 
Printer zit in het netwerk maar wel bekabeld?
Heeft de printer geen wifi?
Zet de printer op een vast IP adres, dan zou het moeten werken.
 
@femke98: Ik zie geen enkele relatie met de vraag, want het probleem lost zich (als workaround) op via een herstart van Windows!
Bovendien is dit probleem er alleen op 1 Windows laptop, niet op beiden. Daar mag je bij optellen dat de printer en de router ondertussen gewoon aanstaan, dus niet geherstart zijn en dat dus de kans dat de printer (ondertussen) een ander ip-adres heeft (gekregen) 0% is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat het alleen op 1 computer is waar het niet werkt, ik ben benieuwd hoe hij bekabeld de printer heeft aangesloten.
Heeft hij het met een printserver of hoe? Als de printer wifi heeft, waarom dan niet op wifi installeren?
Dan heb je hem ook in het netwerk.

Vandaar mijn vraag.

Ik heb een HP Photosmart 7200 en heb deze bekabeld op het netwerk aangesloten.
 
Als je even de plank voor je ogen wegschuift dan zul je zien:
a. dat het "iets" met opstarten (danwel het ontwaken) van Windows te maken heeft op 1 van de 2 laptops
b. dat het geen permanent/diepgravend probleem is, want bij een (volgende) herstart is het altijd weg
c. dat het probleem zich maar bij 1 van de laptops voordoet, en de printer standalone is
d. dat alles bedraad plaatsvindt
e. dat met de printer zélf (of diens printserver) niets gebeurt tussendoor en ook niet met de netwerkbekabeling etc.
f. dat alle tips van anderen (incl. die van mijzelf) zich (dus) niet gericht hebben op de printer (of diens printserver) maar op Windows van het betroffen apparaat en dan specifiek het opstarten danwel energiebesparen/slapen/sluimeren van het betroffen apparaat

Laten we dus afwachten wat de eerder gegeven tips opleveren ipv. er (irrelevante) tips aan toe te voegen.

Tijs.
 
Volgens de specificaties en handleiding heeft deze printer zowel ethernet als Wifi, echter heeft dat totaal niks met het probleem te maken waarmee TS kampt.
Of de printer, zoals in dit geval via ethernet, of Wifi aan het netwerk hangt heeft niks met de werking te maken, op beide manieren kan de printer als netwerkprinter functioneren, dat is bij mij ook zo en werkt feilloos via een ethernetverbinding.
 
Ikzelf heb hier wel degelijk iets gelijkend meegemaakt met mijn printer op wifi.
In het begin dat ik een netwerkprinter had, had deze geen vast ip adres.
Op 1 computer werkte de printer niet zoals het moest zijn. Nadat ik deze een vast ip adres had gegeven, was het probleem over.

Ik mag dan misschien een andere denkwijze hebben dan menigeen, en wellicht denk ik in dit geval te moeilijk, men hoeft dan nog niet rare antwoorden richting mij te geven. Dat is echt onnodig.

Laten we dus afwachten wat de eerder gegeven tips opleveren ipv. er (irrelevante) tips aan toe te voegen.
Wil ik nog steeds van de TS weten hoe hij de printer precies heeft aangesloten.
Oh ja, misschien niet onbelangrijk (die vraag zie ik nergens terug), welke versie van Windows?
Ik vind dat helemaal geen rare vraag.

Handleiding https://support.hp.com/nl-nl/produc...otebook-pc-series/5328067/document/c03544813/

http://www8.hp.com/nl/nl/campaigns/wireless-printing-center/troubleshooting.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan