mappenstructuur voor tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankDeBruin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2017
Berichten
1
Hoi,

Ik wil graag een nette informatiedatabase maken, soortgelijk aan Word. Is er software beschikbaar om dit te doen met een mappenstructuur? Bijvoorbeeld zo:

- Muziek
- Adele
- Hello
- The Beatles
- Love me do
enz.

Weet iemand of iets dergelijks mogelijk is?

edit: ik zie net dat de spaties niet werken in de mappenstructuur. Nou ja, u begrijpt het principe.
 
Ik wil graag een nette informatiedatabase maken, soortgelijk aan Word.
Wat bedoel je precies? Word is een tekstverwerker en zo'n beetje het laatste programma waarmee je gestructureerd kunt werken... Wat je zoekt bestaat uiteraard, en heet een database In Office is dat Access.
Je voorbeeldje had er trouwens zo uit moeten zien :).
Code:
- Muziek
  - Adele
     - Hello
  - The Beatles
     - Love me do
 
Wat OctaFish zegt. En zoals je ziet mogen spaties best in een mappenstructuur. Wat geeft je te denken dat je die niet zou kunnen gebruiken?
je zou ook eens kunnen kijken naar iets als dit:
https://www.collectorz.com/music/music-collector

Niet gratis, wel meteen helemaal gebruiksklaar.
 
Muziek

Ik gebruik MuziekDatabase6 en dit is een uitgebreide database voor muziek. Ook Exel kun je gebruiken. Ik heb mijn collectie ingedeeld op alfabetische volg orde. Dus eerst A-B-C etc.

Base is leuk, maar als je geen verstand er van hebt, dan is het moeilijk om het te maken. Zeker bij een muziek collectie. Dus ik heb Base links laten liggen. Te moeilijk. Vroeger had MS een mooie template hier voor, maar die is er niet meer.......

Word kan, maar je maakt het je zelf wel moeilijk....:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan