Java error 1603

Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
72
Als ik Java probeer te installeren stopt hij bijna aan het einde en geeft error 1603. Ik heb geen eerdere installatie`s en draai op Windows 10 64bits. Heb al verschillende sites bezocht en denk ik alle aangedragen oplossingen uitgevoerd en krijg het maar niet op mijn computer:evil:. Wie heeft enig idee??
 
Het is al wel een jaar in onderzoek. Ik had gehoopt dat iemand hier mijn Eureka moment kon aandragen.:confused:
 
Probeer het volgende:
a. Download de offline versie van de Java installer, installeer die (nog) niet
b. Start "schoon" op, dus zonder anti-virus, zonder autostartende zaken etc. en probeer dan die versie van a. te installeren

ad a.: Ga naar deze webpagina en download "Windows Offline (64-bits)". Natuurlijk weten/onthouden waar je die naartoe gedownload hebt (doorgaans de Downloads map).
ad b.: Start msconfig.exe
Kies Selectief opstarten en vink uit: Opstartonderdelen laden
in tabblad Services: Vink eerst aan "Alle Microsoft-services verbergen" en klik daarna op "Alles uitschakelen"
Klik op OK en dan op "Opnieuw opstarten"
Probeer de offline versie van java-update (zie a.) te installeren.
Lukt dit (of juist niet), dan, om de originele status te herstellen, in msconfig.exe kiezen voor Normaal opstarten. Klik op OK en kies voor "Opnieuw opstarten".

We horen wel wat daaruit gekomen is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nope, heeft niet geholpen, maar ik heb een schone windows installatie gedaan en als eerste de offline java geinstalleerd en wat schertst mijn verbazing: hij fietst er zo doorheen en is geinstalleerd!!:D Toch bedankt voor het meedenken, je had in elk geval een nieuwere benadering van het probleem. Fijn weekend allen!:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan