Driver voor logitech g 25 racestuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

floppi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
23
Hallo mensen,

Ik heb een paar weken terug een racestuur de logitech g 25 via marktplaats gekocht.
Dit racestuur is van 2006 maar nog steeds razend populair.
Probleem is nu dat hij blijkbaar niet werkt met nieuwere besturingssystemen (vanaf windows 7).
De nieuwste driver van logitech herkent het stuur niet en de usb-driver is flut.
Weet er misschien iemand een driver die dit stuur wel goed laat werken?

Groetjes,

Floppi.
 
Tsja, eerst dergelijke dingen uitzoeken voordat je een apparaat koopt dat meer dan 10 jaar oud is...

Goed, meld ons het volgende:
a. Windows versie (en of dat 32-bit of 64-bit is).
b. Ik neem aan dat het apparaat nu als "Onbekend apparaat" in Apparaatbeheer staat. Indien ja, dubbelklik erop, ga naar tabblad Details, kies Hardware IDs uit het keuze menu en geef ons de bovenste identificatie die dan wordt getoond (je kunt erop rechtsklikken en Kopiëren kiezen). Mogelijk is er een ander (merk+type) apparaat dat (fysiek) hetzelfde is en waar wél courante drivers voor zijn, vandaar.

Tijs.
 
Windows 8 64-bit

Het apparaat staat in het tabblad 'andere apparaten' als PCI-apparaat, bij het bovenste identificatie staat; PCI\VEN_1AF2&DEV_A001&SUBSYS_A0011AF2&REV_00
 
Daar vind ik (letterlijk) niets mee. Hopelijk heeft iemand anders nog tips/hulp voor je vraag.
Bovendien had ik een USB\xxxxxx codering verwacht, niet een PCI\xxxxxx

Toevoeging: Ik had de volgende identificatie verwacht:
HID\VID_046D&PID_C299
en/of
USB\VID_046D&PID_C299

Je zou natuurlijk de software (* klik *) kunnen downloaden, erop rechtsklikken en dan kiezen voor Eigenschappen en dan in tabblad Compatibiliteit die zetten op Windows 7 SP1 (64-bit) of zoiets en dan dubbelklikken om te installeren. Een andere tip heb ik niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dit is oudere software dan Logitech beschikbaar stelt, zie ook mijn vorige posting. En die 'losse' driver is gewoon wat in het door mij gelinkte volledige installatiepakket zit, in de submap
XXXX\lgs510_x64\2b-LGS-x64\Common64\Logitech\WMDrivers
Als het goed is heeft de TS die al geprobeerd, maar hij mag er naar gaan kijken in mijn vorige posting.

Ik houd er niet van dat drivers die niet speciaal voor W10 zijn (zijn gewoon W7 en lager drivers) als zodanig worden gepresenteerd, alsof het 'iets nieuws' is terwijl het dat niet is. Bovendien is de bovenste 'driver' zo'n reclame-ding.
Ik verwijs nog maar een keer terug naar mijn vorige posting.

Tijs.
 
Driver geïnstalleerd, pc opnieuw opgestart en het stuur werkt.:D
 
Goed nieuws. Bedankt voor de terugmelding. :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan