• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA IF AND Then meer keren gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
105
In mijn Excel file heb ik via VBA IF, AND, Then gebruikt.
1 keer lukt nog wel, maar wat is de code wanneer andere criteria worden ingevuld in A3.
In mijn voorbeeld geeft BE ID kaart in A3 (en de reeds ingevulde andere cellen B3, C3, D3 en E3) een tekst in cel A7. (vanuit blad Bron)
Hoe krijg ik het voor elkaar in VBA wanneer bijvoorbeeld Hongarije wordt geselecteerd in A3 met een tekst in cel A7? (vanuit Blad Bron)
Moet ik dan weer een andere knop maken of kan dit in dezelfde code?


met vriendelijke groet,
Peter
 

Bijlagen

  • toegang.xlsm
    19,7 KB · Weergaven: 35
zo?
Code:
Sub toegang()

If Range("A3").Value = "BE ID kaart" Or Range("A3").Value = "Hongarije" And Range("B3").Value = "BE" And Range("D3").Value = "e" And Range("E3").Value = "e" And Range("F3").Value = "e" Then

        Range("A7").Value = Range("Bron!C3").Value
        
             
           Else: Cells(10, 1) = "jammer"

    End If
End Sub
 
voor dit soort validaties zou je eens kunnen kijken naar Select Case als alternatief

maar als je op 7 criteria wilt selecteren waar allemaal aan voldaan moet worden krijg je een hele lange lijst me mogelijke combinaties.
verder is het voorbeeld en je uitleg niet zo duidelijk wat je wilt bereiken.

wellicht dat een validatietabel met geldige combinaties en daarop testen ook nog een mogelijkheid en zou dat ook zonder VBA kunnen

zie daarvoor mijn voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Kopie van toegang.xlsm
    23,2 KB · Weergaven: 30
Vrij onduidelijke vraagstelling.
Zoiets?
Code:
Sub toegang()
If Range("A3").Value = "BE ID kaart" And Range("B3").Value = "BE" And Range("D3").Value = "e" And Range("E3").Value = "e" And Range("F3").Value = "e" Then
    Range("A7").Value = Range("Bron!C3").Value
ElseIf Range("A3").Value = "Hongarije" And Range("B3").Value = "HU" And Range("D3").Value = "e" And Range("E3").Value = "e" And Range("F3").Value = "e" Then
    Range("A7").Value = Range("Bron!C3").Value
Else: Cells(10, 1) = "jammer"
End If
End Sub
 
Code:
Sub M_snb()
   If [A3]&[B3]&[D3]&[E3]&[F3]= "BE ID kaartBEeee" or [A3]&[B3]&[D3]&[E3]&[F3]="HongarijeHUeee"Then [A7] = Range("Bron!C3").Value
End Sub

met een betere opbouw van het bestand:

Code:
Sub M_snb()
   If instr( "BE ID kaartBEeeeHongarijeHUeee",Join(Application.Index([A3:F3].Value, 1, 0), "")) Then [A7] = Range("Bron!C3").Value
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Alles werkt!
Sorry voor de onduidelijke vraagstelling wat ik precies wilde.
Het voorbeeld van roeljongman ga ik verder uitwerken en gebruiken zonder VBA ;)
Deze is het handigste om uit te breiden.

Met dank dat jullie mensen willen helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan