Problemen na automatische update Windows 10 (webcam en Videokaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

masthar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
9
Hallo,

Mijn computer heeft een paar dagen geleden automatisch geupdate. Na deze update doet mijn webcam het niet meer, die hij voorheen gebruikte voor gezichtsherkenning en zo in te loggen. Hij geeft nu een melding ''de camera kan niet worden ingeschakeld, log in met uw pincode''.

Systeemherstel gaat niet omdat dit niet was ingeschakeld tot mijn verbazing.

Daarnaast doen veel van mijn spellen het niet meer sinds de update. Ik krijg steeds een zwart of wit scherm. Bij sommige spellen doet het geluid het wel maar de rest niet. Ik heb al vele dingen geprobeerd maar niets heeft nog gewerkt.
Ik heb het volgende geprobeerd;
-Drivers updaten via apperaatbeheer en via de Nvidia site.
-spel herinstalleren
-openen in een venster ipv volledig scherm

Mijn laptop zou het wel aan moeten kunnen:

Specificaties
Lenovo
Intel Core i7 6700HQ
Quad core (4)
RAM-geheugen 16 GB
NVIDIA GeForce GTX 960M
Videogeheugen 4000 MB

Hopelijk weet iemand een oplossing en alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Dubbelklik op de apparaten die nu problemen geven, kies tabblad Stuurprogramma en kies voor "Vorig Stuurprogramma"
Herstart de pc.
Dezelfde instructie wordt hier in een YT filmpje getoond.

Tijs.
 
Tijs,

Bedankt voor je reactie en het het geprobeert. Helaas heeft het geen effect gehad.
Ik kon ook maar een driver terugzetten en dat was die van de camera. deze werkte helaas nog steeds niet.
Van de videokaart kon ik helemaal niets terug zetten.
Zijn er misschien nog andere dingen die ik kan proberen?

Rick
 
Ik heb geen ideeën, behalve misschien het opnieuw installeren van de drivers ervoor die je (naar ik aanneem) ergens op Internet of CD-rom hebt staan.

Tijs.
 
Tijs,

Ja dit heb ik al geprobeerd. had geen resultaat verder.
Ook al op de Lenovo site een scan uitgevoerd en gekeken of daar nog een driver miste maar dat was ook allemaal al in orde.
Ik denk dat ik ga proberen om met een schone pc te beginnen. wel weer een hoop werk en tijd maar als het daarna werkt is het in orde.

Rick
 
Dan lijkt het me handig dat je (daarna, meteen) uitschakelt dat Windows Update óók drivers update.
Zie pagina 19 van deze PDF
[De rest van de hele PDF kun je vergeten, alhoewel er wel goede instructies staan, maar die gaan specifiek over een USB-to-serial kabel van Sweex. Kun je wel als voorbeeld gebruiken, evt.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan