iphone 7 plus herkent sim kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat is een iphone die je 'los' gekocht hebt in een Apple Store? Dus niet samen met een abonnement 'gekregen' hebt (want dan is de iphone "sim locked" en moet je dus een simkaart gebruiken van de provider van welke je 'm gekregen hebt). En is de simkaart wel (door de provider) geactiveerd?
Waarlijk, een startposting waar geen enkele hint in zit (niets over de simkaart, niets over de provider van de simkaart, weinig tot niets over de iphone zelf, ...)

Tijs.
 
sim kaart uit een andere iPhone gehaald. werkte prima.
iPhone 7 gekocht via marktplaats.
werkt goed alleen herkent hij de simkaart niet.
kan je hier wat mee?
 
Nee, want mogelijk is jou zo'n sim locked iphone verkocht.

Tijs.
 
Klikken en lezen?
Of moet het nóg eenvoudiger?

Ik kan me niet indenken dat je dat artikel in een minuut gelezen hebt.
 
Laatst bewerkt:
@PHP4U: Mooie vondst. Helder artikel! :thumb:

Tijs.
 
naar de winkels geweest en die vertellen dat de i Phone simlock vrij is en dat de simlock reader kapot is.
kan ik dat repareren.
 
Je bedoelt de SIM kaart module? Lijkt me niet dat je die (zelf) kunt repareren. Je zou een poging kunnen wagen bij een reparatiebedrijf.
Wij hebben (in de tijd dat we iPhones hadden) wel eens gebruik gemaakt van http://www.jorphone.nl/
Je zou bij (bijv.) bij hun kunnen informeren of het te repareren is en hoeveel dat kost. Uiteraard zijn er meerdere van dergelijke bedrijven, dus als het niet voor jou in de buurt is, dan mogelijk liever kijken naar een reparatiewinkel bij jou in de buurt.

Overigens zou ik zelf gewoon die hele iPhone naar de verkoper terugbrengen en je geld terug halen. Per slot lijkt het me evident dat alles moet werken, niet dat je een kapot toestel koopt...

Tijs.
 
tja, via facebppl ff snel gekocht. bij een onbekend iemand. leek me een nette man. keurig in doosje etc. dus wordt lastig om dit geld terug te krijgen.
 
oke, hiet helemaal in de buurt maar ik ga er voor. dank voor je medewerking.
gr. peter
 
Hallo

Een simcard reader voor dit toestel kost niet veel ...

http://www.benl.ebay.be/itm/iPhone-...046857?hash=item2a7edd1e49:g:smUAAOSwuLZY5QPh

Een ervaren iemand die dit onderdeel wil/kan voor u monteren zonder veel winstbejag , zal minder evident worden ...

Let wel ...

Dit is een onderdeel die zelden of nooit sneuveld ... oorzaak zal zo goed als zeker dieper liggen.

Met veel verbeelding en bitter weinig hoop ... --> kijk eens met een deftige loep in de simcardreader gleuf , om te controleren of er geen kontaktpunten geplooid zijn , of in extremis ontbreken ...

Maar :

"tja, via facebppl ff snel gekocht. bij een onbekend iemand. leek me een nette man. keurig in doosje etc. dus wordt lastig om dit geld terug te krijgen. "

Indien deze man echt zo keurig , etc .... is , met het nodige eergevoel , dan zal deze er uiteraard geen probleem van maken dat je nog eens langskomt , om te bewijzen , dat dit toestel wel korrekt werkt ....

Iets dat jullie beiden blijkbaar vergeten zijn om te controleren doen bij de aankoop ???...:eek:


Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan