Sneltoets voor tekstkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
89
Hallo, bestaat er een sneltoets om, na het selecteren van een woord, de kleur van de tekst te veranderen?

Ik gebruik overigens Libre Office, maar ik ga ervan uit dat die gelijk is aan Open Office...

Groet,
Jazz
 
bedankt voor je reactie. dit betreft een actie met de muis. ik ben op zoek naar een combinatie van toetsen om een tekstkleur van een geselecteerde tekst aan te passen. kon dit overigens ook niet vinden op die website.
 
Helaas ik moet passen. Kleur achtergrond gaat wel meen ik. Maar dat is lang gelden. :confused:
 
manamana, ik ben er eindelijk achtergekomen. na lang zoeken kwam ik uit bij macro's, maar het bleek dat ik de functie 'macro opnemen' helemaal niet had. nadat ik daar achter was gekomen, heb ik gevonden hoe dat zichtbaar werd. daarna nog uitvogelen hoe macro's werken en toen ik dat eindelijk had gevonden, kon ik op zoek naar de handeling en functie om het wonder te laten geschieden (pffff). het werkt heel goed en het maakt het leven voor mij een stuk gemakkelijker.

als je interesse hebt, kan ik het wel voor je uittypen.
 
Wat is het doel van een forum? Om problemen op te lossen en zaken te leren. Dus een ander mag wel een oplossing plaatsen en jij niet? Een macro die kun je toch ook kopiëren, plakken en voorzien van de tag # CODE.
 
@Senso, waarom denk je dat ik denk dat ik dat niet zou mogen? en ik weet verder niks van macro's, dus geen idee wat je bedoelt.
 
waarom denk je dat ik denk dat ik dat niet zou mogen?
Ben niet helderziend.
daarna nog uitvogelen hoe macro's werken
Later schrijf je: 'ik weet verder niks van macro's'
Dat had je toch uitgevogeld.
Heb je nu wel of geen oplossing, immers je schrijft: 'het werkt heel goed'.
Dus jij stelt een vraag, anderen helpen, denken mee, verzetten werk en mogen met een oplossing komen en jij heb hebt een oplossing gevonden en wilt die oplossing niet delen? Daar komt het op neer. Of begrijp ik het niet goed?
 
Laatst bewerkt:
Dan is het toch opgelost met de macro. Dat begrijp ik eruit.
 
ah, oke. dank voor de uitleg. nee joh, iedereen in de hele wereld mag het weten. zo had ik het helemaal niet bedoeld. bovendien schrijf ik toch 'als je interesse hebt...'?

ik heb op 'macro opnemen' geklikt --> tekstkleur (is icoon boven document) --> kleur groen gekozen --> macro gestopt --> macro naam geven (KleurGroen). daarna in de menubalk Extra --> Aanpassen... --> tabblad Toetsenbord. linksonder in het overzicht Categorie heb ik mijn macro opgezocht (staat bij mij een na laatste en daarna op die plusjes klikken user/standard/module1) --> macro selecteren (naam KleurGroen) --> sneltoets kiezen. en klaar ben je.

kun je hier iets mee?
 
ja, is opgelost. zal het markeren. dank voor de tip! en als iemand nog vragen heeft, stel gerust (als dat kan na 'opgelost markeren').
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan