2 listboxen vergelijken en niet-matchende rijen weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvisser1988

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Berichten
31
Besten,

Ik heb dit bestand: Bekijk bijlage 303417

Ik heb in een userform in dit bestand 2 listboxen.

Bovenste is de afdelingenlijst en onderste de namenlijst.
Van deze 2 komen alleen de nummers overeen (kolom B)

Nu wil ik als ik op de knop in het userform klik, dat de onderste listbox (namen) een output krijgt zoals in het tabblad 'output naam' te zien is

Hetgeen hier gebeurd, is dat de nummers van de bovenste listbox worden vergeleken met de nummers uit de onderste listbox.
Hierbij worden alle nummers (met namen) uit de onderste listbox verwijderd, wanneer deze niet overeenkomen met de nummers uit de bovenste listbox.

Heeft iemand enig idee?

In ieder geval erg bedankt voor jullie genomen tijd!!!!!!!!
 
Als je voor consistent gebruik van kolomnamen zorgt gebruik je gewoon de ingebouwde mogelijkheden van Excel zonder enig userform.

Code:
Sub M_snb()
    Blad1.ListObjects(1).Range.AdvancedFilter 2, Blad2.ListObjects(1).Range.Columns(2), Blad3.Cells(10, 1)
End Sub
 
Dank voor je reactie.

Ik ben idd constitent in het gebruik van de kolomnamen, maar ik krijg hiermee eigenlijk alleen maar voor elkaar, dat er vanaf Blad3.Cells(10, 1) de kolomnamen komen te staan en niet de resultaten.

Wat doe ik dan verkeerd?:confused:
 
In het voorbeeld, dat je plaatste was die consistentie afwezig.
 
Jeeeeeeeeeeetje wat stom van mij :D

Uiteindelijk ga ik dit met 1500 rijen doen. Ik denk dat dit zomaar een hele snelle oplossing is.

Dank je!
 
Hoi hoi,

Consistent zijn heb ik dubbelop niet begrepen :)

In mijn uiteindelijke bestand moet ik van 2 verschillende tabellen dit resultaat krijgen. Van 1 tabel is het kolomnr. 74 en de andere tabel kolomnr. 9.

De kolomnaam van de te filteren kolom is in beide tabellen hetzelfde, de rest is allemaal anders.

Uiteraard krijg ik door jouw code alleen mooi kolomnr 74 van de eerste tabel opgesomd in een nieuwe sheet te zien.

Nu vraag ik mij af of ik alle rijen kan verwijderen, die niet aan de cirteria voldoen. Op deze manier blijft alle info van de hele rij beschikbaar.

Alvorens ik filter kopieer ik de sheet, om geen gegevens kwijt te raken, dus ik kan alles met de sheet doen.

(bestand is te complex om toe te voegen en staan al teveel vertrouwelijke gegevens in.)


Ik hoop dat het kan :)
 
Mijn suggestie is nog veel vertrouwelijker.
 
nou nou, volgens mij heb ik een beperking :)

had voor AdvancedFilter ook een kolomnmmer gezet.

Nu weggehaald en 1500 rijen binnen 5 seconden! Werkelijk fantastisch en erg blij met je!

Nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan