site loctie word dagelijks bezocht en bestaat al meer dan 5jaar niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.120
Beste,

Ik blijf met het probleem dat mensen mijn oude scripts trachten te draaien ook al staan die er niet meer.
Het lukt niet die te om te leiden naar juiste locatie .
Het vervelende is dat deze de logs vervuilen.
 
Ik denk niet dat je daar wat aan kunt doen (behalve misschien met aanpassingen in .htaccess etc., die de opvraag van de scripts omleid naar een of ander iets).
Alternatief zou zijn om de scripts (al dan niet aangepast) weer opnieuw aan te maken en daar (bijv.) een of andere waarschuwing of melding in te zetten.

Overigens apart dat je (blijkbaar) ooit scripts gehost hebt voor anderen (of algemeen gebruik). Dat vind ik van grote (webontwikkel-)bedrijven als Google niet vreemd maar wel van (bijv.) jou.
Je ziet er nu ook de (negatieve) resultaten van: Je moet ze onderhouden/in leven houden/aanroepbaar houden tot het einde van je leven (figuurlijk dan, hè) of totdat je je domeinnaam verlaat (of er niets meer op host).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn logs worden ook vervuild door spambots. 100% schoon krijg je ze nooit. Je kan proberen om ze te redirecten naar een script met een 404 header met de hoop dat hun script het idee krijgt dat hij niet meer moet blijven zoeken naar een vergaande pagina.
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk een oud deel van mijn site die vroeger met frames was opgebouwd en nu enkel met een index pagina.
ik heb de 404 verandert naar 405 . Ik zal even kijken wat dit doet. Het is niet één keer per dag maar laten we zeggen om de 5min tot 15 sec .
 
Kan natuurlijk zijn dat bezoekers een verkeerde favoriet hebben toegevoegd, dus (bijv.) alleen geïnteresseerd waren in wat er in zo'n frame pagina stond.
Echter, gegeven dat het elke 5 minuten terug komt zou ik meer vermoeden dat zoekrobots niet zijn bijgewerkt, bijv. omdat je nog steeds dezelfde robots.txt gebruikt/hebt als 5 jaar geleden.
Kijk dus ook in de logs waar de aanroep(en) vandaan kwam(en) en onderzoek die ip-adressen. En dan maatregelen nemen die indexering (goed) mogelijk maken en dan je site opnieuw laten indexeren door Google, Yahoo, ... [Dit is mijn expertise niet (SEO optimalisatie, afdwingen herindexering), misschien dat PHP4U wat nuttige links/tips daaromtrent heeft.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Een robots.txt kan ook zeker goed helpen als het searchbotjes zijn.
 
Het lijkt zijn vruchten af te werpen en de fout lijkt te verdwijnen Ik heb Redirect toegepast een nieuwe robots.txt en en in plaats van 404 405 afgegeven .
Ik weet niet welke de oplossing was maar het was één van de drie de oplossing werd.De robots.txt gewoon eens verwijdert en herzet (nieuwe datum)
 
Nou begin ik er zelden over maar:
a. Een dikke merci richting mij en PHP4U lijkt me aan de orde.
b. De vraag op opgelost zetten ajb.

Tijs.
 
Maar.... waarom een 405?
 
Beste thijs
Ik dank u voor de bruikbare info.
a)Een anders geformuleerde echo van de laastgenoemde blijft een echo.
Ja ik moet toegeven dat hij een poging heeft gedaan iets nuttig te vertellen wat mij aangenaam verast en niet het standaard zinnetje die hij naar mijn inziens te vaak gebruikt "zoek het op internet".
De 405 lijkt te werken dus het is het resultaat dat belangerijk is niet hoe.

404: Niet gevonden
(ik heb het script herplaatst dus het kan gevonden worden)
405: Methode niet toegestaan
(hierdoor heef ik aan dat ik de methode via een oud script niet toelaat)

deze konden ook maar niet toegepast
503: Dienst niet beschikbaar
403: Verboden toegang
406: Niet aanvaardbaar
410: Verdwenen
416: Aangevraagd gedeelte niet opvraagbaar
423: Afgesloten
204: Geen inhoud
 
Laatst bewerkt:
Beste thijs
Ik dank u voor de bruikbare info.
a)Een anders geformuleerde echo van de laastgenoemde blijft een echo.
Ja ik moet toegeven dat hij een poging heeft gedaan iets nuttig te vertellen wat mij aangenaam verast en niet het standaard zinnetje die hij naar mijn inziens te vaak gebruikt "zoek het op internet".

Ik snap je wel een beetje, maar ik zie bij PHP4U (tenminste: wat ik van hem zie, recent) niet vaak de melding dat er maar op Internet gezocht moet worden. Dat PHP4U gedeeltelijk/grotendeels met dezelfde tips kwam als ik zou mij, als vragensteller, alleen maar geruststellen dat in de juiste oplossingsrichting wordt gedacht en dat er niets vergeten wordt.

Ik hoop overigens dat je je vergist en dat je eigenlijk een andere Helpmij-helper bedoelde dan PHP4U. Ik heb (persoonlijk) namelijk groot respect voor de (recente) bijdragen van PHP4U hier op Helpmij.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan