Beginscherm van installatie van een programma laat op zich wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Een "probleem" waar ik al lang mee te maken heb. Beïnvloedt de werking van win 10 en het programma niet, maar is storend.
Als je een setup begint en dus aanklikt gebeurt vaak niets...althans daarop lijkt het, tot dat ik er weer aan denk ergens op het scherm te klikken.
dan pas verschijnt:
setup.jpg
Is er een instelling die er voor zorgt dat dit scherm altijd vanzelf naar voren komt?

Ik erger me er steeds aan dat ik er weer eens niet aan gedacht heb even ergens een klik op het scherm gemaakt te hebben.:eek:
 
"ergens op het scherm te klikken" is vaag aangeduid.
Verschijnt er niet op de taakbalk een icoontje waar de setup mee aangeduid is? Evt. zelfs met een schildje erbij (dus dat extra rechten nodig zijn en je er dus op moet gaan klikken om die rechten te verschaffen)?
En dan hoop ik maar dat je niet zo'n gebruiker bent die de taakbalk standaard verbergt of een of andere "dock" applicatie hebt geïnstalleerd waardoor dergelijke meldingen niet/nauwelijks te zien zijn. [Als systeembeheerder wordt ik "niet blij" (zachtjes uitgedrukt) als ik dergelijke aanpassingen aantref.]

Uiteraard kun je proberen meteen setup.exe te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren", zodat je dán (alvast) een vergelijkbare melding krijgt over extra rechten. Mogelijk helpt je dat al voldoende vooruit.

We horen het wel.

Tijs.
 
Nou "ergens" is niet vaag. Het maakt niet uit waar en in welk window of op het bureaublad
Met de taakbalk kan ik je gerust stellen, die is altijd zichtbaar. Dat icoontje verschijnt niet (Ik start zo'n file altijd als administrator). Wel is de bovenkant van zo'n window soms geel.
setup 2.JPG.
 
In ieder geval bedankt voor de verduidelijking.
Heb je zaken veranderd t.o.v. wat standaard is m.b.t. het gedrag van taakbalk, thema, bureaublad, schermbeveiliging etc.?

Ik heb geen verder idee bij je probleem, hopelijk anderen wel.

Tijs.
 
Nee, deed hij (waarschijnlijk) al van direct na de installatie.
Verder loopt alles als een trein.
 
a. Krijg je wel een blokkerende melding die je moet omzetten naar Ja als je kiest voor "Als Administrator uitvoeren"?
b. "deed hij al van direct de installatie"... Is dit een 100% legale Windows 10, geïnstalleerd vanaf originele, ongemodificeerde Microsoft installatie-media [door jou of de leverancier van je systeem]?
c. Check de UAC instellingen: Engelse instructie waar dat na te kijken (en check ook de registerwaarde die genoemd wordt: EnableLUA (of die bestaat en zo ja, of die de waarde 0 heeft (=niet-standaardwaarde) of 1 (=standaardwaarde)). Zou mij niet verbazen dat een of beiden anders staan dan wat hun standaardhoogte/-waarde is.
Alvast:
i. De UAC waarden in de NL versie is te bereiken via control.exe -> Systeem en beveiliging -> Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen
Nog rechtstreekser: [Windows-toets]+R -> UserAccountControlSettings.exe
ii. De standaard hoogte voor de UAC schuif is, van onderen bekeken, positie 3 en van boven bekeken positie 2, dus er zijn 2 streepjes onder en 1 streepje boven de schuif vrij.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a. nee
b. geen idee, kan ik me niet meer herinneren.
c. User Account Control staat een lager dan normaal, tweede positie van beneden. Dus een lager dan de dikkere streepjes.
 
M.b.t. c.: Zet die weer eens terug op wat standaard is (dus 1 hoger dan nu). Kijk wat dat doet/oplevert m.b.t. je probleem.

Tijs.
 
Een streepje omhoog geeft direct een andere afhandeling.
Vaak zit je in de verkenner als je het betreffende file aanklikt. Nu verdwijnt het verkenner scherm en het bureaublad verschijnt. Het scherm dimt en het windowtje dat ik hierboven afdrukte verschijnt direct (niet gedimt).
Dus opgelost.:thumb:
Had nooit gedacht dat het daar aan ook maar zou kunnen liggen.
Ga morgen nog wat experimenteren met de andere instellingen. Gewoon nieuwsgierigheid.
In ieder geval bedankt voor de bijles...
 
Bedankt voor de terugmelding en de aardige woorden.

Wat veel Windows-gebruikers vergeten is dat UAC (UserAccountControl, oftewel GebruikersAccountBeheer) niet alleen gaat over vragen als "Mag programma X aanpassingen doen?" en de bekende Administrator-vraag, maar ook over de manier waarop dat gemeld wordt (of juist helemaal niet gemeld/gevraagd wordt).

Ik had tijdens/na posting #4 even geen idee waar het gezocht moest worden: Een forum is niet hetzelfde als over de schouders van de vragensteller kunnen meekijken, laat staan dat we weten wat er in de loop van de tijd op de pc is gebeurd/aangepast. Toen kwam het verhaal van de tweede paragraaf bij me op. Ik begrijp daarom heel goed waarom je er niet aan gedacht hebt.

Fijn dat het opgelost is. :thumb:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op meerdere fora geweest, eeuwen geleden.
Iedere keer ben ik hier weer terug gekomen vanwege de fijne sfeer en de ter zake doende hulp.
Ik zie jou ook zéér vaak kundig advies geven. (Heb je niets anders te doen?;) )
Een aardige terugmelding, daar doe je het toch voor. Vandaar.
 
[off-topic]Ik wilde, m.b.t. je melding over fijne sfeer en terzake doende hulp, het volgende melden: Ik was vandaag op een forum dat afgekort wordt tot NCF [en waar jij blijkbaar ook lid van bent (tenminste: je nickname komt ook daar voor)] en ik begrijp nu (nogmaals) wel waarom je telkens terugkomt naar Helpmij:
a. De moderatoren vallen daar over elkaar heen om vragen te beantwoorden en gebruiken daarbij ook nog eens zoveel (korte en vaak irrelevante) postings dat elke vraag die ik daar zojuist zag minstens 6 postings kost om enig beeld te krijgen van (scope en juiste definitie van) de vraag en de gegeven tips. Gelukkig bemoeien de moderatoren hier op het Helpmij forum zich niet (zoveel) met de beantwoording van de vragen en al helemaal niet als ze er geen/weinig verstand van hebben.
b. De gemiddelde kwaliteit van de tips aldaar is matig en de postings met die tips zijn belabberd van opbouw. Uitzondering zal de anti-malware sectie zijn, want daar heeft men voldoende verstand van en is bovendien (bijna altijd) een rijtje standaardvragen/standaardtips die al kant-en-klaar 'op de plank' liggen.

Ik begrijp dus heel goed dat je steeds weer bij Helpmij terugkomt.

Tijs. [/off-topic]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan