Rekenen met tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessicaVdb

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2017
Berichten
17
Hallo iedereen

In mijn database die ik aan het opmaken ben, zou ik graag een uren rapport hebben. Dit uren rapport begint bij de tabel.

In de tabel heb ik een kolom met het aantal uren dat er per training nodig is. Ik heb het gegevenstype voorlopig op getal staan, aangezien bij datum/tijd de tijd genomen wordt. En het gaat telkens over meerdere dagen (5 dagen), enkele uren (5u) of enkele minuten (20min). Deze samen zetten in één kolom lijkt me al het eerste probleem.

De dagen kunnen omgezet worden naar uur. Ik tel 8u per dag.

Het tweede probleem is het omzetten naar uren. Van zodra de trainingen opgetelt zijn, moet dit een uitkomst in uren geven. Ik krijg de notatie wel in uren, maar ik blijf uren (of minuten) hebben zoals dit 00:80, en dit klopt natuurlijk niet. Dit zou eerder 01:20 moeten zijn.

Weet er iemand hoe ik mijn twee problemen oplos? En is dit duidelijk genoeg geformuleerd?

Alvast bedankt

JessicaVdb
 
Heel duidelijk is het niet (voor mij dan), dus wellicht dat je een voorbeeldje kunt posten. Maar in beginsel mag het natuurlijk geen enkel probleem zijn.
 
Oké, dus de tabel met de verschillende trainingen zou er zo moeten uitzien.

Tabel Trainingen:
Training 20 min
JIS 8 uur
Level 5 dagen (ofwel 40 uur)

Hoe kan ik dit gemakkelijk ingeven in de tabel?

Vraag twee is eigenlijk al opgelost volgens mij. Ik wilde de tweede kolom van die tabel dus vermenigvuldigen met het aantal trainingen er per training gegeven was. En dit dan weergeven als uur. Deze formule heb ik al gevonden ondertussen.
 
Ik snap je tabel Trainingen niet; wat zijn dit voor gegevens? Een training heeft volgens mij ofwel standaard instellingen (een training duurt een uur, een dagdeel, een dag etc), heeft eventueel een type (krachttraining, looptraining etc) en een Level in jouw voorbeeld (1=1 dag, 2=3 dagen, 3=5 dagen etc). Dan nog ben je er niet, want je legt dan nog steeds niet vast wie wanneer welke training volgt, en welke fase van de training de persoon zit. Nogmaals: een voorbeeldje maakt het hopelijk veel duidelijker :).
 
Ik snap je tabel Trainingen niet; wat zijn dit voor gegevens? Een training heeft volgens mij ofwel standaard instellingen (een training duurt een uur, een dagdeel, een dag etc), heeft eventueel een type (krachttraining, looptraining etc) en een Level in jouw voorbeeld (1=1 dag, 2=3 dagen, 3=5 dagen etc). Dan nog ben je er niet, want je legt dan nog steeds niet vast wie wanneer welke training volgt, en welke fase van de training de persoon zit. Nogmaals: een voorbeeldje maakt het hopelijk veel duidelijker :).

Tabel Trainingen:
Type training 1: 20 min
Type training 2: 8 uur
Type training 3: 5 dagen (ofwel 40 uur)

Er zijn natuurlijk nog andere tabellen zoals personeelsleden en trainingsingave. Bij de personeelsleden vind je alle informatie van de personeelsleden. Bij de trainingsingave vind je de type trainingen die ze gevolgd hebben. Het is dus de bedoeling dat de type training wordt vermenigvuldigd met het aantal keren dit personeelslid een training heeft gevolgd. Dit moet worden uitgedrukt in uren.
 
Maar dat lijkt mij dus allemaal niet zo moeilijk; als je een type training hebt geselecteerd, weet je dus hoeveel uur er in is gaan zitten. Je moet alleen alles terugrekenen naar dezelfde eenheid, dus type 1 is dan 1/3 uur, type 2 8 en type 3 40. De frequentie vermenigvuldig je met de eenheid en het totaal tel je op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan