• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen op 2 niveau's (in dit geval op Klant en daarna op Project)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVDW

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2017
Berichten
22
Hoi allemaal,

Wat ik graag wil is een rapportage maken waarin ik kan groeperen o.b.v. 2 niveau's: de 1e per klant (dus kolom A, rij 6 t/m 10 en 31 t/m 35), de 2e per project (kolom B)

Zie voorbeeldbestand voor de huidige situatie.

Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • Voorbeeldsheet.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 36
ik heb een tabel van de data gemaakt.

daarna kun je filteren op kolom B voor de projecten (zie de bijlage).
 

Bijlagen

  • (oeldere) Voorbeeldsheet.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 30
Heb je de onderliggende data van deze 'draaitabel' niet? Kan je even in het bestandje even aangeven wat het verwachte resultaat is?
 
Op een niveau ook genoeg?
Code:
Sub hsv()
Dim area As Range
For Each area In Columns(3).SpecialCells(2).Offset(1).Areas
  area.Rows.Group
 Next area
End Sub

Zet anders in A6:A27 (AAA) zonder de haken, en doe hetzelfde bij A31:A46 → BBB.
Zet de kleur van de lettertype op wit zodat het niet zichtbaar is dat er een rijtje AAA en BBB staat.
Plaats een spatie in de cellen C28 en C47.


Code:
Sub hsv()
Dim area As Range
For Each area In Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).Areas
   area.Rows.Group
 Next area
For Each area In Columns(3).SpecialCells(2).Offset(1).Areas
  area.Rows.Group
 Next area
End Sub
 
Laatst bewerkt:
ik heb een tabel van de data gemaakt.

daarna kun je filteren op kolom B voor de projecten (zie de bijlage).

Hoi oeldere, als ik deze tabel in gebruik zou nemen en de filter zou gebruiken in kolom B, krijg ik alleen de regel zichtbaar waarin die tekst staat opgenomen (dus regel 5) en niet alle data behorend bij dat project (dus regel 5 t/m 9)..

Wat ik zou kunnen doen is de tekst in wit eronder zetten zodat het niet te zien is maar wel meekomt met de selectie, maar volgens mij moet het beter kunnen.
 
Ik ga het toch even anders indelen na jullie goede feedback.

Wat ik graag wil is 1 'kopregel' (in de sheet rij 5 t/m 9 voor klant AAA), en dat ik daaronder alle projecten in 1x onder elkaar krijg zoals het nu staat (dus niet per project zoals eerst gevraagd).

Is het mogelijk om een filter te zetten op de klant, zodat hij automatisch rangschikt als ik hem A-Z zou filteren?

De situatie is namelijk dat ik aan de onderkant projecten steeds aanvul, en niet regels tussen de huidige projecten wil voegen, maar gewoon 1x 'sorteer A-Z' en dan alle klant-projecten bij elkaar krijg.

Wat ik dus wil is dat de filter in kolom A niet betrekking heeft op 1 regel (bijv. regel 5), maar op alle regels die met dat project te maken hebben, regel 5-9 in geval van project 1.

Zie de bijgevoegde sheet waarin ik project 6 van klant AAA heb toegevoegd, die nu onderaan staat maar die ik dus tussen de AAA wil hebben staan.

Bekijk bijlage Voorbeeldsheet.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan