Foutcode bij wijzigen van velden d.m.v. userform..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikey507

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
14
Goedemiddag,

laatst ben ik (weer) begonnen met een oud project, nu loop ik alleen tegen een foutcode aan: "Run-time error '424': Object required."

nu kan ik me niet herinneren dat ik deze melding eerder ben tegen gekomen. (Het gene wat rood is, is de regel waar de error in voor komt"

Code:
Private Sub cmdUpdate_Click()
Dim lngMyRow As Long
Dim r As Long
Dim rng As Range, fnd As Range
Dim Ctrl As Control
[COLOR="#FF0000"]Set rng = Members.Range("I16:I" & Members.Cells(Rows.Count, "I").End(xlUp).Row)[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"]Set fnd = rng.Find(What:=f_FindAll.TextBox162.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)[/COLOR]
 If Me.TextBox162 = vbNullString Then
        MsgBox "Aanpassen is niet mogelijk, geen ingaves gevonden", vbExclamation
        Exit Sub
    ElseIf Not fnd Is Nothing Then
        Application.EnableEvents = False
            For r = 0 To Me.ListofData.ListCount - 1
                If Me.ListofData.Selected(r) Then
                    Me.txtLBSelectionIndex = r
                    Exit For
                End If
            Next r
    Cells(fnd.Row, "A").Value = cmbPlant.Text
    Cells(fnd.Row, "B").Value = cmbStatus.Text
    Cells(fnd.Row, "C").Value = cmbtype.Text
    Cells(fnd.Row, "D").Value = cbmstock.Text
    Cells(fnd.Row, "E").Value = txtgrams.Text
    Cells(fnd.Row, "F").Value = Textbox1.Text
    Cells(fnd.Row, "G").Value = TextBox163.Text
    Cells(fnd.Row, "H").Value = TextBox10.Text
    Cells(fnd.Row, "I").Value = TextBox162.Text
    Cells(fnd.Row, "J").Value = TextBox161.Text
    Application.EnableEvents = True
    End If
     MsgBox "De aanpassingen zijn opgeslagen!"
For Each Ctrl In Me.Controls
    If TypeName(Ctrl) = "TextBox" Then
    Ctrl.Value = ""
    End If
Next Ctrl
Call UserForm_Initialize
Me.TextBox162.Value = WorksheetFunction.Max(Worksheets("members").Range("I16:I400")) + 1
    
End Sub

mijn vragen:
-Hoe los ik dit op?
-Waar maak ik de fout? (ter voorkoming van herhaling in de toekomst)

Bedankt alvast! :thumb:
Met vriendelijke groet,
Mike.
 
Code:
 Members.Range
Heb je een tabblad met de naam Members?
of
Code:
f_FindAll.TextBox162
Heeft uw userform de naam f_FindAll en/of heb je een textbox in de userform met de naam TextBox162?
 
gast0660, Userform heeft de naam: F_findall , Sheet waar het om gaat: Members en de textbox is inderdaad: TextBox162.

enig idee waar de fout zit?
 
Snb,

bedankt voor de reactie. nu ben ik zelf niet echt thuis in VBA, wel weet ik het een en ander van VB en C++.

ik heb je document door gelezen, maar ik kan de oplossing er niet in terug vinden. in een (nog) ouder document doet de code van waar nu de error in komt het wel..

Bedankt voor het mee denken!
 
gast0660,

de foutcode is spontaan verdwenen, echt het volgende probleem: hij update de data niet in het document? dus ik laad een waarde in, dan zeg ik "change", dan wijzigt de naam ineens, maar hij schrijft niks terug naar het document?
 
Ik kan uw probleem niet nabouwen ik krijg geen foutmeldingen
Wat ik nog kan bedenken is het verschil tussen:
Code:
Set rng = [COLOR="#0000FF"]m[/COLOR]embers.Range("I16:I" & [COLOR="#0000FF"]m[/COLOR]embers.Cells(Rows.Count, "I").End(xlUp).Row)
Set fnd = rng.Find(What:=f_FindAll.TextBox162.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
En (volgens uw 1ste postje)
Code:
Set rng = [COLOR="#FF0000"]M[/COLOR]embers.Range("I16:I" & [COLOR="#FF0000"]M[/COLOR]embers.Cells(Rows.Count, "I").End(xlUp).Row)
Set fnd = rng.Find(What:=f_FindAll.TextBox162.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole)
zo niet moet ik passen.
2 opmerkingen
waarom 2 userforms? f_FindAll & AddActive, less is more!
Het heeft ook geen enkele zin om een splash screen erbij te prullen als de rest nog niet werkt.
de foutcode is spontaan verdwenen
Volgens mijn bescheiden mening bestaat zoiets niet in computerland
 
gast0660,

het is een oud project waar ik toen de tijd mee was begonnen (vandaar de splash screen), nu ben ik bezig met het aanpassen want ik kan deze opzet goed gebruiken momenteel.
nu had ik echter daar geen problemen mee. bedankt voor de moeite in ieder geval. mocht ik tot de oplossing komen dan deel ik deze uiteraard :)

Fijne dag verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan