vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Berichten
141
Ik heb 2 tabellen db client en dbclient2. De tabellen zijn die qua veldnaam identiek, ik zou graag de inhoud van een aantal velden willen vervangen van dbclient2 naar de dbclient tabel.

dus in dbclients2 staat een niuw telefoonnummer die ik graag in dbclients wil hebben. Na de vervanging kan dus deze dbclients2 weer weg
Groet,
Ruud
 
Dat kun je doen met een Bijwerkquery; dat is een type dat je gewoon kunt kiezen. Je koppelt de twee tabellen dan op het sleutelveld en zet in het te vervangen veld in de regel <Wijzigen in> de verwijzing naar het veld uit de tweede tabel. Als je geen selectie verder toepast, worden alle gekoppelde records aangepast. Daar moet je dus wel mee uitkijken, want voor je het weet heb je velden leeggegooid :).
 
In je plaatje staat alles krek zoals ik het heb beschreven :). Het is verder ook geen optie; je moet in de regel <Wijzigen in> de tabelnaam en de veldnaam invoeren volgens de syntax [dbclients2].[emailzak]. Ik ben lui, dus ik zet meestal het te gebruiken veld even in de query, kopieer dan de tabelnaam, typ een punt en kies dan het juiste veld.
 
Dank je, het is mij nu duidelijk Ik dacht dat je dit vroeger anders kon doen. Het is mij nu gelukt. Als je fit teken [ typt kun je de tabel vervolgens selecteren. Dank voor de moeite. grt Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan