batterij kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
161
asus laptop N552VW windows 10

batterij kan er niet uit

krijg melding aangesloten op netstroom, batterij wordt niet opgeladen.

hoe kan ik checken of de batterij kapot is of of er iets anders aan de hand is?
 
Is 'ie niet gewoon vol?
 
Testen: trek de stroomstekker er eens uit en kijk hoelang het duurt voordat hij uitvalt.
Als hij op stroom werkt mag je er van uit gaan dat hij in orde is.

Afhankelijk van hoelang hij nog door gaat na het trekken van de stekker bepaalt hoe goed de batterij/akku is.

Een nieuwe batterij kost rond de 100€ http://www.ebay.de/itm/Akku-48Wh-Or...940143?hash=item25d8412daf:g:0DEAAOSwjqVZNLoi
Normaal worden die dingen aan de onderkant opengeschroefd. Dan goed kijken welke batterij / akku er in zit en dan pas bestellen.

Ben je niet handig in schroeven of open klikken, vraag eens in de omgeving. MISSCHIEN moet het toetsenbord er ook uit om aan schroeven te komen. Daarvoor zou ik de N552VW eens in de handen gehad moeten hebben om dat beter te kunnen beschrijven.
 
Laatst bewerkt:
computer was uit, geprobeerd op te starten zonder stroomstekker en er gebeurt helemaa niks.
dus zal de batterij wel kapot zijn.
maar bij apparaatbeheer bij de batterij staat dat hij normaal werkt??,
 
mag ik de laptop gewoon blijven verder gebruiken op netstroom met kapotte accu erin??
 
Jazeker, wel aan de achterkant, daar waar het scharnier zit, af en toe voelen of hij daar warm/heet wordt. De batterij zit op die plek.
In dat geval de batterij er beter uit halen.
Je hebt het net verkeerd om aangepakt. Misschien ben ik niet duidelijk geweest.
Laptop een tijdje aan de stroom hangen, dan de laptop opstarten en dan de stekker er uit halen.

Hier een filmpje hoe de batterij er uit te halen is https://www.youtube.com/watch?v=81Q0O7vliww Witte handschoenen doen het goed in de film, maar zijn niet nodig. Als je de netstekker er maar uit haalt.
 
Laatst bewerkt:
Laptop aan stroom gezet.opgestart.kabel verwijdetd. Valt direct uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan