• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Actief excellblad verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wlk

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2015
Berichten
10
Beste,

Ik wil middels een knop het actieve werkblad per mail verzenden.
Eerst moet er een keuze worden gemaakt naar wie het bestand verzonden moet worden en gebruik hiervoor onderstaand script.

Sub Knop1_BijKlikken()
Aan = Range("E8")
Subj = "Urenoverzicht"
Msg = "Test.... "
HLink = "mailto:" & Aan & "?"
HLink = HLink & "subject=" & Subj & "&"
HLink = HLink & "body=" & Msg
ActiveWorkbook.FollowHyperlink (HLink)
End Sub

Nu wil ik dus dat hij geen tekst zend (Msg), maar het betreffende excel bestand, wie kan mij helpen hiermee?
Tevens zou het geweldig zijn al er tevens een Messagebox zou verschijnen inhoudende dat het bestand succesvol is verzonden.
Alvast bedankt.
 
Excell

Dag Edmoor,

Ik heb al zitten puzzelen om er wat code aan vast te plakken, alleen werkt het dan niet.
Kun je dit script compleet maken.....of iemand anders?
 
Dat script is compleet. Je zal het alleen aan je eigen wensen moeten aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Hier heb je een werkend vb
 

Bijlagen

  • urenbriefje mailen.xlsm
    26,3 KB · Weergaven: 58
Bijna

Bedankt voor je reactie, dit voldoet net niet.
Wat ik graag wil is dat er een keuzemenu bovenaan het formulier komt waruit men een keuze kan maken.

Op basis van deze keuze (mailadres) moet het formulier verzonden worden naar het juiste mailadres.
 
Wat ik graag wil is dat er een keuzemenu bovenaan het formulier komt waruit men een keuze kan maken.

Laat eens een voorbeeld zien van wat je daarmee precies bedoelt.
 
Reactie

Beste,

Excuses voor verlate reactie, bij deze voorbeeld bestand.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 49
Je wilt dus een keuze in het lintmenu in plaats van die knop?
 
Ik wil alles op het eerste Excel blad.
Dus keuzemenu met emailadtessen met
Onderaan een verzendknop
 
Maak een validatielijstje van de mailadressen.
 
Edmoor was aardig op weg.
Hopelijk kan hij alles verwerken in 1 Excel bestand?
 
Te lui, of geen zin om het zelf te maken?
Alle informatie is aanwezig.
 
Wat lukt er niet dan? Je plaatst een .xlsx wat aangeeft dat je zelf weinig inspanningen hebt verricht. .To zal je even de waarde van de validatielijst moeten geven.
 
Als ik jou was dan zou ik toch nog eens kijken naar het voorbeeld van gast0660, die werkt prima.
Dan maak je van dat lijstje met email adressen toch een keuzelijstje?
 
@ Ed,
laten we eventjes kijken naar de handtekening van Vena, er is blijkbaar een knol die niet wil drinken:shocked:
 
Ho Ho, een paard is een edel dier en een knol vindt je in een knollenveld.;)
en bij het Ministerie van Defensie
 
@ Vena,
Ed had het toch begrepen, en ik heb al een postje gezien waar Ed zegt dat hij een echte Hollander is.:d
Misschien ben jij een Nederlander?
Als Belg,voor wat ik ervan begrijp, onder de Moerdijk ben je een Hollander en boven de Moerdijk ben je een Nederlander ?????
 
Nou je het zegt. Ik woon in de provincie Zuid-Holland maar voel me toch vooral Nederlander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan