Backup automatisch naar externe schijf verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
104
Hallo iedereen

Ik heb laats EaseUS Todo Backup geïnstalleerd en laat nu elke week een backup maken. Het probleem is dat de backup vrij groot is en mijn schijf vrij klein waardoor een maar 3 backups op mijn schijf kunnen. IK had nog een externe schijf van 2TB liggen dus ik dacht om die ervoor te gebruiken. Ik heb geen zin om die backup altijd handmatig te kopiëren dus ik vroeg mij af of het mogelijk is dat als ik de schijf aansluit, de backup automatisch verplaatst wordt. Kan iemand mij daarbij helpen?

Alvast bedankt!
 
Ik ken het tooltje niet, maar wat houdt je tegen om in de instellingen van het tooltje eenmalig aan te geven dat de backup(s) naar die externe hdd moeten worden weggeschreven?
 
Daar had ik inderdaad al eens aan gedacht maar het probleem is dat de schijf niet altijd verbonden is. Dus ik dacht, dat wanneer Windows detecteert dat die schijf is aangesloten, er een scriptje in werking kon treden dat het bestand kopieerde. Ik ben jammer genoeg niet goed in de bash taal van Windows, daarom vraag ik het hier.
 
Misschien dat ik er helemaal niets van begrijp, maar ik neem aan dat je in dat tooltje, behalve de bestemming, (in jouw geval dus een externe disk) óók aan kunt geven WANNEER de backup gemaakt moet worden?
Zo ja en stel dat je iedere zondagochtend om 11.00 uur hebt ingesteld, dan is het toch een kwestie van zondagochtend bij het opstaan even die externe hdd aansluiten en zodra de Windows klok 11.00 uur aangeeft, 'kijkt' het tooltje of de door jou gewenste bestemming (die externe hdd dus) is aangesloten en voilá, de backup gaat lopen, toch...........?
 
Daar heb je gelijk in, maar je moet er ook aan denken... Ik heb ondertussen een alternatief gevonden: Stack. Een gratis clouddienst van 1TB. (klinkt ongeloofwaardig maar waar). Je kan er niet zomaar registreren maar moet dit aanvragen. Ik ging ervan uit dat dit misschien wel even kon duren maar ik heb vandaag mijn code gekregen. Mijn probleem is nu dus opgelost. Toch bedankt voor je snelle reacties. Hier mag wel een slotje op nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan