partitie weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik al naar gevraagd, en geen antwoord gekregen. Lees het nog eens goed, ik zal onderstrepen waar je extra naar moet kijken:
a. In je startposting praat je over de D: partitie alsof die 1,5 GB is geweest. Is dat een typefout, dus dat je bedoelde dat D: 1,5 TB groot was? Indien ja, dan vallen alvast Schijf 0 en Schijf 3 af, want die zijn niet groot genoeg voor een partitie van 1,5 TB.
b. Ik zie dat I: de partitienaam "NieuwVolume" heeft. Dat is een naamgeving die standaard wordt voorgesteld door Windows als je de partitie formatteert. Je hebt gisteren niets geformatteerd en ook geen partities uitgebreid, dus ook I: niet? Dan kan dat (alvast) niet (ooit) de D: schijf zijn geweest.
c. Enige wat dan nog overblijft is partitie E:. Ook daar ben je (gisteren) niet aan geweest, dus niet vergroot danwel geformatteerd? Dan kan dat ook niet (ooit) D: zijn geweest.

ad a.: Schijf 3 bevat jouw C: partitie, even voor de extra verduidelijking.

Nu ik ook nog eens naar je export heb gekeken kan ik er niet meer van maken dan wat ik al gemeld had. Ik geef het dus nu op.

Tijs.
 
Het is onmogelijk dat een deel van de schijf waar C: een partitie, een herstelpartitie en een paar mb unallocated, wat door de alignment komt, een D: is geweest en die dan ook nog eens 1,5GB moet zijn geweest.

Of dat is bewust veranderd door iemand of die situatie heeft nooit bestaan, Windows kan dat niet zelf doen en wonderen bestaan niet.
 
Er wordt duidelijk verteld dat de D: op de schijf stond met de C: of boot partitie en dat die schijf 160 Gb groot was. Het kan verwarrend zijn dat een kilobyte volgens sommigen 1000 byte is maar eigenlijk 1024 vanwege het binaire stelsel. Daarom staat er in het overzicht dat die schijf 149 Gb groot is.

Nogmaals het plaatje waarop volgens mij duidelijk te zien is dat de D partitie, die natuurlijk na C: komt, een herstelpartitie geworden is en die heeft geen schijfletter. Wie of welk programma dat ervan gemaakt heeft is zoals Lange Pier schrijft voor ons onmogelijk om te weten.

http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=303641&d=1500557993
 
Laatst bewerkt:
@alfred 2: Er is ook, door dezelfde vragensteller, duidelijk gemeld dat D: 1,5 GB groot zou zijn (en waarschijnlijker is zelfs 1,5 TB bedoeld), wat in strijd is met jouw 450 MB herstelpartitie. Daar mag je nog bij tellen dat vlgs. posting #25 en posting #31 er nogal wat bestanden stonden op die D: schijf (blijkbaar .flv en .mp4 bestanden).
Ik begin me nu (en eerder gast0225 al) te ergeren aan de verwarrende/slechte informatievoorziening vanuit de vragensteller, die ervoor zorgt dat zelfs jij in de waar raakt(!)

@frin:
a. Ik heb nog geen antwoord gehad op posting #41.
b. Je had het over een .mp4 van Helene Fischer, maar in je schermafdruk van posting #31 staan alleen .flv bestanden. Ik heb je laten zoeken naar .mp4 bestanden met/van Helene Fischer, maar doe nu weer een zoektocht, maar dan naar *.flv op alle schijven en kijk of je iets tegenkomt met/van Helene Fischer?
Hierop aansluitend: In posting #25 heb je een snelkoppeling naar een .mp4, namelijk "Maria Vidal - Body Rock (1984).mp4" . Doe dus ook weer een zoektocht naar *.mp4 op alle schijven, maar waarbij je kijkt of je het .mp4 bestand met/van Maria Vidal tegenkomt?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee nee, in het eerste bericht staat dat er 1,5 Gb aan data in stond , die verloren lijkt te zijn gegaan met het verdwijnen van de D partitie. Dat is dus alle muziekbestanden van in totaal ongeveer 1,5 Gigabyte en geen schrijffout.

Vanochtend schreef vraagsteller over de grootte, namelijk
ik ben bijna 100% zeker dat de D: partitie op de Boot schijf van 160 GB stond
mijn schoonbroer heeft me eens aangeraden om windows apart op een kleine partitie te plaatsen
 
@Alfred 2: Dan nog is 450 MB van de herstelpartititie minder dan 1,5 GB... [en nogmaals: ik ga ervan uit dat 1,5 GB eigenlijk moet zijn: 1,5 TB.]

Tijs.
 
Dan is het toch niet helemaal goed. Ben benieuwd wat er fout aan is én waarom de herstelpartitie geen D: geweest kan zijn wanneer die alleen voor de MP3's gebruikt werd.
 
Nou, als het kwartje gevallen is en het geheugen parten speelt, dan graag gedaan. Zolang de bestanden terug zijn en succes met het maken van de nieuwe backup. Groet. Alfred 2
 
Het is onmogelijk dat een deel van de schijf waar C: een partitie, een herstelpartitie en een paar mb unallocated, wat door de alignment komt, een D: is geweest en die dan ook nog eens 1,5GB moet zijn geweest.
Of dat is bewust veranderd door iemand of die situatie heeft nooit bestaan, Windows kan dat niet zelf doen en wonderen bestaan niet.
Meer opties zijn er niet hoor.

Die herstelpartitie wordt gemaakt bij het installeren van Windows en heeft niets met een D: te maken, zou die weg verlaten.

Je kunt met TestDisk vaak zien welke partitietabellen voor de huidige erop hebben gestaan maar wat heb je eraan.

En als je geloofd wat mensen allemaal vertellen, pfieuw.
 
Heb nog wat zitten zoeken.
Heb Remote recovery laten lopen.
Deze gaf de verloren files weer, maar moet betalen om ze terug te krijgen.
Uit het report is mijn oude euro frank gevallen :
Dat met de partitie was mijn vorige PC.
Heb geen partitie nu, sorry sorry mannen.
Alles wijst naar de G: , die was er voorheen niet, dat was de D:
Om een onverklaarbare reden is dat gewijzigd, met OA verloren map TOPPOP
 
G: is de "Reizen + Afbeeldingen (orig)" partitie.

a. Je hebt alles teruggevonden op G:, behalve de map "TOPPOP - mp4" die daar onder de map Muziek had moeten staan?
b. Dat Remote recovery geeft aan dat hij (de inhoud van) de map "TOPPOP - mp4" helemaal kan terughalen? Probeer anders ook eens Recuva Free, met de Deep scan optie aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ook schijfletters veranderen niet spontaan.
En was die schijf al dynamisch?

Laat die TestDisk er eens op los.
Kan zijn dat die D: op die schijf stond en er een dynamische schijf ervan is gemaakt, eventueel weer om te zetten zonder dataverlies met Minitool.

Al met al diverse mensen van de straat gehouden, sterk teruglopende criminaliteit gemeten de laatste dagen.........:evil:
 
Lange Pier + gast0225 + dnties als "Partners in crime" :D
En we zijn flink beziggehouden de afgelopen dagen, inderdaad, dus zijn we (nog) geen onderwerp in "Opsporing verzocht".

Stel dat dat er tóch ooit van komt dat we vermelding krijgen in "Opsporing verzocht":
<Stem van Anniko van Santen>: Dames en heren, we zijn dringend op zoek naar de "Helpmij-bende", bestaande uit 3 heren van op enige leeftijd die zich verbergen achter de schuilnamen "Lange Pier", "gast0225" en "dnties".
Mocht u ze tegenkomen: Ga niet in discussie met hen maar bel meteen de politie. Anoniem mag ook, via "Meld Misdaad Anoniem", telefoonnummer 0800-7000

:D:D:D

Tijs.
 
Het lukt niet mannen, ik geef het op?
Lang niet alles is teruggevonden, ik denk zelfs dat het eerder gewiste dubbele bestanden betreft.
De grote bestanden van Helene Fischer etc, respectievelijk meer dan 20 GB per bestand groot zijn weg.
Zal in de toekomst vaak moeten backups nemen.
Toch bedankt voor jullie moeite.
Vriendelijke groetjes
 
Dus we begrijpen goed dat (ook) op de schijfletters/partities E: en I: geen .MP4 of .FLV bestanden staan die met Helene Fischer of Maria Vidal te maken hebben? Indien correct, dan houdt het voor mij op.
Mogelijk dat Lange Pier of gast0225 er nog een vervolg aan willen geven, maar dat is aan hen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
respectievelijk meer dan 20 GB per bestand groot
Dit levert in elk geval duidelijkheid op wat betreft de grootte van de 1,5 Gb-partitie die aan het begin werd genoemd en waarvan vermoed werd dat deze 1,5 Tb groot zou moeten zijn..
Je kunt nl. geen 20 Gb op een 1,5 Gb partitie opslaan maar dat is uiteraard logisch...is er toch nog een vraag beantwoord....
 
@Scrapheap: Daaruit kwam ook mijn vraag voort m.b.t. specifiek de E: en I: schijven/partities, want dat zijn de enigen die zulke 'zware' bestanden met enige redelijkheid kunnen dragen, niet een G: schijf van 300 GB met nog 136 GB vrij die bovendien een naamgeving heeft ("Reizen + Afbeeldingen (orig)") die meer zelfgemaakte filmpjes en zelfgemaakte foto's als inhoud doet vermoeden dan filmpjes van Internet etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan