• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken dynamische bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Na lang stoeien en handen en voeten oplossingen, toch de vraag hier plaatsen, want het kan vast slimmer :)

Ik krijg steeds overzichten met allemaal artikelen die verschillende artikelnummers kunnen hebben.
De artikelen staan van links naar rechts naast een omschrijving, maar ik wil graag de nummers onder elkaar.

Ipv met vert. zoeken en als. functie meerdere keren achter elkaar
zoals:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A9;$A2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$A$1:$T$1;0);ONWAAR);VERT.ZOEKEN($A9;$B2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$B$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$C2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$C$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$D2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$D$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$E2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$E$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$F2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$F$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$G2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$G$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$H2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$H$1:$T$1;0);ONWAAR));VERT.ZOEKEN($A9;$I2:$T3;VERGELIJKEN(B$5;$I$1:$T$1;0);ONWAAR)) :confused::shocked:

zou ik dit zo graag met een simpelere, minderfoutgevoelige formule (geen vba) willen oplossen. :)

Heb al met verschuiven, vergelijken geprobeerd, maar het kwartje valt maar niet. Wie helpt mij op weg?

Rij 1 en 2 zijn de data zoals ze aangeleverd worden.
Rijen eronder zoals ik het graag wil omzetten zodat ik op basis van de artikelnummers diverse andere berekeningen en koppelingen overzichtelijk kan krijgen.
 

Bijlagen

  • vertzoekendynamischvraag.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 38
Huigie,

post eens een voorbeeld met wat meer regels en werk dat helemaal uit...
 
=IF(ISNUMBER(MATCH(A6;$A2:$H2;0));J2;"")

Probeer het hier eens mee
 
Ingevuld (vertaling dan automatisch):
 

Bijlagen

  • vertzoekendynamischvraag.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 32
thx voor de input!!


De door jullie voorgestelde formule werkt in dit (misschien te korte voorbeeldbestand) wel, maar wat als dat een excel is met heel veel rijen ipv 1?

Heb even een nieuw voorbeeld bijgevoegd zoals ik het op dit moment zelf toepas.
 

Bijlagen

  • vertzoekendynamischvraag.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 36
Zo bijvoorbeeld:
Code:
B12: =INDEX(J:J;SOMPRODUCT(($A$2:$I$7=$A12)*RIJ($2:$7)))
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • vertzoekendynamischvraag (AC).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Zo bijvoorbeeld:
Code:
B12: =INDEX(J:J;SOMPRODUCT(($A$2:$I$7=$A12)*RIJ($2:$7)))
Zie ook bijlage.

Top AlexCEL!!
Kleine aanpassing gedaan, werkt voortreffelijk voor mijn doel, SUPERBEDANKT! :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan