Op zoek naar een laptop voor school: wie kan me helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jazeker!

Maaaaaaaaaaaaaaar, mogelijk ga ik het je lastig maken : uit het lijstje van Scrapheap (de opsomming) is dit Klik óók een erg leuke machine. Voordeel van deze is dat je naast de SSD nog een 'normale' 1 TB hdd erbij krijgt en de prijs van de machine uiteindelijk nog lager is dan die van de BTO.

Voor / tegen :

Ik ben fan van BTO (omdat mijn machine al een paar jaar probleemloos draait en omdat ze een razendsnelle reparatieservice hebben) Hoe ik weet dat ze snel repareren? Toen ik mijn splinternieuwe machine ophaalde en thuis aanzette, werd de 2e SSD soms niet en soms wel herkend binnen Windows. Na 3 dagen dit te hebben aangezien, toch maar even BTO gebeld. Mijn 3 dagen oude laptop gebracht en 2 dagen later kreeg ik bericht dat het moederbord in de machine niet goed was (defect). Ik kreeg gelijk een nieuwe machine.

Dus VOOR BTO is de eventuele snelle service. TEGEN BTO is de wat hogere aanschafprijs (omdat de machines min of meer persoonlijk voor je worden gebouwd)

VOOR BTO is de i7 ipv de in de Asus zittende i5.

TEGEN BTO is weer de extra hdd in de Asus die ik linkte. Je beschikt met de Asus over een riante hoeveelheid opslagruimte. Daarnaast is die Asus ook goedkoper.

Ook dit is een leuke machine. (wederom met dank aan Scrapheap)

Aan jou de keuze.

Iig voor mijn nieuwsgierigheid : laat weten wat / welke het uiteindelijk gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225
Oh jeetje, nu maak je het me inderdaad heel moeilijk. Ik zat ze even te vergelijken en ik zie dat de Asus 8 GB i.p.v. 16 en een i5 i.p.v. een i7 heeft. De extra opslag capacitiet is zeer zeker leuk meegenomen. Het is een beetje een budget gaming laptop dus ik vraag me af of hij dan ook goed werkt met onder andere videobewerking. Denk je dat de Asus alsnog aan kan wat ik er mee wil doen? Zit er veel verschil in qua prestaties?
Met zoveel pros en cons is het lastig kiezen, haha.

edit: Oh, ik zie nu dat je er een tweede laptop hebt bijgelinkt. Dit bericht gaat over de eerste.
 
Laatst bewerkt:
De videokaart in de eerste Asus is gelijk aan die in de BTO, daar waar de videokaart in de 2e Asus nét een 'tandje' minder is.
Ik kan (en wil) je niet in een bepaalde merk-richting sturen, vandaar mijn laatste paar berichtjes. Beide machines (de BTO alsmede de Asus, zullen jou qua prestaties tevreden stemmen). Je zal de 'voors' en 'tegens' moeten afwegen en dan beslissen.

Als ik moest kiezen? :d de BTO (maar ja, ik ben niet objectief)
 
Laatst bewerkt:
@gast0225
Pfoe. Dit is echt wel heel moeilijk. Je praat al gauw over 220 euro en dat is natuurlijk niet niets. Ik ga het thuis even bespreken.
 
@gast0225
We neigen toch meer richting de Asus, maar ik ben er nog niet uit.

Ik kwam overigens nog een vergelijkbare Asus tegen. (deze)
Die heeft een i7 maar dan weer geen SSD. Als je dat zo tegen elkaar afweegt, welke zou jij dan nemen?
 
Dan ga ik die Asus die je het eerst stuurde hoogstwaarschijnlijk aanschaffen! Bedankt Scraphead en gast0225 voor jullie hulp. :)
 
De eerste Asus, dus mét SSD en de 1 Tb HDD, is inderdaad een leuke machine en naar mijn idee zul je daar voor je opleiding prima mee uit de voeten kunnen.
Met 3D en videobewerking heb je meer voordeel van een i7 t.o.v. een i5, ook omdat de i7 een iets hogere base-clock heeft ( 300 Mhz. hoger ) maar dat resulteert in dit geval niet in een verschil in rendertijd die in de minuten gaat lopen.
Geloof me, je wilt een machine mét SSD, een 5400 Rpm HDD doet in zo'n machine zoveel afbreuk aan de prestaties èn de snelheids-beleving, dat wil je echt niet...
De machine heeft wel een mat scherm wat het werken bij veel licht ten goede komt ( minder reflecties ) dus dat is prettig.
Helaas heb ik niet kunnen achterhalen of het gaat om een TN of een IPS scherm ( dat laatste is beter ) echter heeft het wel een kijkhoek van 178 graden dus ik vermoed dat het om een IPS-scherm gaat.
Overigens is deze machine ook te krijgen met een i7 i.p.v. een i5.

Al met al een lastige keuze maar op basis van budget en minimale specificaties voor je opleiding een geschikte en prijstechnisch aantrekkelijke machine.
In geval service- en reparatiesnelheid hoge proriteit hebben zou ik voor de BTO die gast0225 samenstelde gaan, bij Asus dus een reparatie in de meeste gevallen minimaal 3-4 weken, vaak meer.

Hoe het ook zij en welke je ook kiest, 1 ding is en blijft noodzaak: BACKUPS maken, minimaal 2 ( 1 op ext. HDD en 1 in de cloud bijv. ) en minimaal 1x per week zodat je nooit meer dan 1 week werk verliest, dat is te overzien.
Succes met je keuze, wijsheid en een fijn weekend gewenst.
 
Laatst bewerkt:
@Scraphead
Bedankt voor je reactie. Ik word per comment wijzer.. ;)
Back-ups maken komt goed. Jij ook nog een fijn weekend gewenst!

@gast0225 & @Scraphead:

Door jullie weet ik nu een beetje hoe en wat belangrijk is bij een laptop, en dat is fijn. Na lang zoeken kwam ik eigenlijk niet echt iets tegen wat de Asus overtreft qua prijs en specificaties. Misschien op eentje na. Ik zit op mijn mobiel dus ik kan geen hyperlink maken, maar hieronder heb ik een linkje geplaatst met de Lenovo Y520.

Ik heb hem zitten vergelijken met de Asus en ze zitten redelijk dicht bij elkaar. De Lenovo heeft alleen een i7 en een grotere videokaart geheugen (4 gb). Wel heeft de Lenovo dan weer een SSD van 128 i.p.v. 256. Welke zouden jullie in dit geval aanschaffen?

https://tweakers.net/pricewatch/742831/lenovo-legion-y520-15-80wk005qmh/specificaties/

Alvast bedankt. :)
 
Kan ik vrij kort over zijn, de BTO..........

was een grapje, nu serieus : de Lenovo.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik in mee, in dit geval is de Lenovo de betere keuze op basis van de specificaties.
Beide fabrikanten, zowel Asus als Lenovo, staan erom bekend nogal wat crapware / bloatware mee te leveren bij de Windows-installatie die niet altijd gewenst zijn.
Deze zou ik, na het doorlopen van de setup, dan ook direct verwijderen ( denk aan chat-apps, allerlei 30 dagen trial-versies en dat soort meuk ).
Ook aan de Lenovo zul je naar mijn overtuiging een prima machine hebben, het is op dit moment de grootste pc-fabrikant ter wereld.
Dat is uiteraard geen garantie maar het zegt wel iets..
 
Bedankt mannen! Dan heb ik nu mijn keuze (eindelijk) gemaakt.

Al die nutteloze apps zijn herkenbaar. Mijn computer en zelfs mijn oude Samsungs zaten er vol mee.. Verwijderen voelt altijd goed. ;)

Groeten
 
Ben blij dat je uiteindelijk het 'licht' hebt gezien en je keuze hebt gemaakt voor de......... BTO :evil: :D
 
Ik wens je succes met zowel je opleiding als de nieuwe aanschaf en hoop dat je er lang, probleemloos, plezier van hebt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan